مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم
کد خبر: 3667871
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: خبر اعلام جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های مختلف کشور طی امروز، هفتم آذر‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)،  خبر اعلام جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که مربوط به نشست خبری امروز مسئولان برگزاری این آزمون می‌باشد، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز سه‌‌شنبه، هفتم آذرماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز سه‌شنبه، 7 آذرماه و تا ساعت 14 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که تنها دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و اخبار دیگر این صفحه نیز که تاکنون منتشر شده‌اند در حوزه‌های معارفی دیگر هستند.
«آزمون سراسری حفظ قرآن به نام استاد فاطمیان برگزار می‌شود» و «۱۸ آذرماه آغاز ثبت نام نخستین آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن»» دو خبر تخصصی قرآنی امروز این صفحه هستند که هر دو خبر نیز مربوط به پوشش نشست آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌باشند که صبح امروز در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
«۲ اثر جدید دارالحدیث منتشر شد»، «ای دوست ولایتت مبارک/ اجلال حکومتت مبارک»، «نگاه امیرالمؤمنین(ع) به آینده و مدیریت صالحان در دوران ظهور»، «قم؛ میزبان برگزاری همایش «جشن پیروزی إِنَّا فَتَحْنَا»»، «بازدید قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از باشگاه خبرنگاران پویا» و «ویژه‌برنامه سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در میدان امام حسین(ع)» نیز عناوین دیگر اخبار صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم هستند که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند. همچنین، هر سه تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری تسنیم مربوط به روز گذشته می‌باشند که از آن زمان تاکنون نیز به روز رسانی نشده‌اند.
یکی از اخباری که طی امروز و در صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف کشور بدان پرداخته شده است، اخبار پوشش نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است که خبرگزاری تسنیم نیز طی دو خبر به پوشش آن پرداخته است.
در بخش‌هایی از یکی از این اخبار که با عنوان «آزمون سراسری حفظ قرآن به نام استاد فاطمیان برگزار می‌شود» منتشر شده، آمده است: «حجت الاسلام حسینی، معاون مرکز امور قرآنی اوقاف و دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این نشست خبری با بیان اینکه نهضت فعالیت‌های قرآنی در کشور به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حرکت رو به رشدی داشته است گفت: در دو دهه اخیر به واسطه ساختارهای قرآنی در برخی دستگاه ها برنامه های قرآنی نظام‌مندتر شد.
وی با بیان اینکه با تشکیل معاونت قرآن و عترت ارشاد فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفته است گفت: بسیاری از نهادها تلاش کردند تا جریان آموزش قرآن را تحکیم و تقویت کنند. در کنار این مجموعه سایر نهادها به ویژه پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیز به میدان آمدند تا برای تربیت قرآنی و ایجاد انس با قرآن فعالیت کنند».
فارس
امروز نیز همانند روزهای گذشته، اخبار صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با خبر تلاوت ترتیل صفحه 235 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده و در ادامه نیز 9 خبر دیگر تاکنون بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است.  
«مهلت ارسال اثر به جشنواره «شعر» آیات تا پایان آذرماه تمدید شد»، «حضور ۳۲۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره امسال/ آغاز رقابت رشته‌های آوایی از امروز»، «افتخار کنید که فرزندتان را در راه اسلام هدیه کردید/ تأکید شهید به حجاب»، «آزمون سراسری قرآن امسال به یاد استاد فاطمیان برگزار می‌شود»، « ادغام آزمون‌های اوقاف و ارشاد گام مؤثری برای حذف موازی‌کاری‌ها بود/ تجلیل از برگزیدگان در نمایشگاه قرآن سال آینده»، « تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای شناخت قرآن است/ توجه به معارف اهل‌بیت(ع) در جشنواره ستودنی است»، « «آیینه قبله‌نما» اثر جدید گروه محمد رسول‌الله(ص) در وصف امام عسکری(ع)»، « تلویزیون بالاخره برای تولید «سلمان فارسی» پا به رکاب شد/ از مهندسی معدن به هنر رسیدم» و «قرآن کریم باید به عرصه زندگی، جامعه و سیاست ما بازگردد» عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری فارس را تشکیل می‌دهند که تاکنون منتشر شده‌اند.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز علاوه بر اینکه مانند صفحات معارفی دیگر رسانه‌های کشور به پوشش نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پرداخته است، طی گزارشی که به عنوان تیتر اصلی این صفحه نیز انتخاب شده، به ارائه گزارشی از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید محمود ریاحی پرداخته که در بخش‌هایی از این گزارش نیز آمده است: «در این دیدار پدر شهید درباره فرزندش گفت: محمود از همان کودکی نشانه‌هایی در وجودش بود که تفاوت را در او می‌شد احساس کرد، 6 یا هفت سال داشت که ما از شهرستان به تهران آمدیم و او را در مدرسه ثبت‌نام کردیم، روز اول به مدرسه و رفت و هنگامی که به خانه بازگشت از او سؤال کردم که مدرسه چطور بود؟ گفت: مدرسه خیلی خوب بود چون خانم معلم ما باحجاب است. این درحالی است که محمود کودکی بیش نبود اما از همان زمان به حجاب اهمیت می‌داد.
پیش از انقلاب به مهدیه تهران و سخنرانی آقای کافی می‌رفتم، یک روز محمود اصرار کرد که با من بیاید. گفتم: تو از سخنرانی چیزی متوجه نمی‌شوی و خوابت می‌برد، گفت: شما من را ببر و پس از سخنرانی از من سؤال کن. او را بردم و هنگامی که به منزل بازگشتیم دیدم سخنان مرحوم کافی را مانند ضبط صوت حفظ کرده و اینجا پی به استعدادش بردم.
از همان دوران ابتدایی در مبارزات فعال بود و حتی در مدرسه علیه بی‌حجاب‌ها اعتراض می‌کرد. یک روز با تعدادی از دوستانش برعلیه افراد بی‌حجاب در مدرسه سروصدا کرده بودند آن روز وحشت‌زده به خانه آمد و گفت: ما در اعتراض به افراد بی‌حجاب سروصدا کردیم و آنها را راه ندادیم مدرسه هم شهربانی را خبر کرد و به سختی از دیوار مدرسه فرار کردیم آنها هم به دنبال ما آمدند و تیر‌اندازی کردند تا اینکه یک نفر در خانه‌اش را باز کرد و ما را در خانه مخفی کرد.
بعد از انقلاب به عضویت بسیج در‌آمد و بسیار فعال بود، از آنجایی که احتمال حمله به مقر بسیج زیاد بود شب‌ها اسلحه‌ها را به منزل می‌آورد و با مادرش لا‌به‌لای رخت‌خواب‌ها مخفی می‌کردند. با آغاز جنگ راهی جبهه شد و من هم با او به منطقه رفتم اما در ادامه من را از طرف محل کارم به تهران بازگردانند اما محمود در منطقه ماند و باز نگشت».
ایسنا
دو خبر از پنج خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان که تاکنون بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند که این دو خبر نیز با عناوین «برای تحقق مطالبه رهبری، همه موسسات قرآنی به میدان آمدند» و «جزئیات برپایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» مربوط به نشست امروز آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
همچنین، «مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به موضوع پوشش تنزل داده شده است»، «نقش خواص و رسانه‌ها در شکل‌گیری جامعه مهدوی» و «نامشخص بودن وضعیت حدود 20 زائر اربعین» نیز عناوین سه خبر دیگر این صفحه از خبرگزاری ایسنا هستند که در حوزه‌های معارفی دیگر منتشر شده‌اند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
«تنوع فعالیت های قرآنی، مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد»، «انس با قرآن بزرگترین سرمایه برای دانشجویان است» و «300 هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ثبت نام کردند» سه خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا را تشکیل می‌دهند.
همچنین، این خبرگزاری نیز طی امروز علاوه بر پوشش نشست خبری مسئولان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، طی دو خبر به پوشش مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان پرداخته است که شامل پوشش سخنان دبیر سی و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم است.
مهر
خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این لحظه نسبت به انتشار دو خبر از نشست مسئولان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در صفحه قرآن و متون دینی خود اقدام کرده است که این دو خبر نیز کل اخبار امروز این صفحه را شامل می‌شوند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری مهر نیز خبری با عنوان «۱۸ آذر ماه؛ آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» است که سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی، رئیس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را در نشست امروز پوشش داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز چهار خبر را تا این ساعت بر روی خروجی خود منتشر کرده است که یکی از این اخبار با عنوان «حذف موازی کاری در برگزاری آزمون‌های قرآنی» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
همچنین، اخباری با عناوین «حدیث امام کاظم (ع) درباره ولایتمداری مومنأن»، «نشان دادن نور امام زمان (عج) به پیامبر اکرم (ص) در معراج» و «زندگی نامه شهید باقری» نیز بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که مربوط به دیگر حوزه‌های معارفی می‌باشد.
میزان
دو خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند، قرآنی نبوده و با عناوین «چگونگی وفاداری قلبی برای حضرت ولی عصر(عج)/ به نهم ربیع الاول توجه ویژه داشته باشیم» و «حکم رجوع به فتوای مرجع دیگر» در حوزه‌های معارفی دیگر منتشر شده‌اند.
ایبنا
خبرگزاری ایبنا نیز که در حوزه تخصصی کتاب کشور فعالیت دارد، طی امروز و تا این ساعت تعداد دو خبر را بر روی خروجی صفحه دین و علوم قرآنی خود منتشر کرده است که یکی از این اخبار باعنوان ««خطبه فدکیه» به رشته‌های آزمون سراسری قرآن افزوده شد» در رابطه با سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی، رئیس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در نشست امروز این آزمون، در حوزه تخصصی قرآن قرار دارد.
captcha