همکاری قرآنیان شهر تهران در «دوشنبه‌های قرآنی»/ قدردانی از حمایت مساجد
کد خبر: 3667879
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
حجت‌الاسلام ناصری‌پور اظهار کرد:

همکاری قرآنیان شهر تهران در «دوشنبه‌های قرآنی»/ قدردانی از حمایت مساجد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی» از شهریورماه سال گذشته، اظهار کرد: این طرح با همکاری خوب جامعه قرآنی شهر تهران و همراهی مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد که تا کنون حدود هزار و 200 کرسی قرآن برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: ویژه برنامه عید بیعت با موضوع بیعت با حضرت بقیةالله(عج) به مناسبت نهم ربیع سالروز آغاز امامت ایشان در تمامی فرهنگ‌سراها در حال برپایی است.
وی ادامه داد: فرصت برپایی این ویژه‌برنامه را در فرهنگ‌سرای قرآن مغتنم شمردیم تا برگزیدگان فعالان قرآنی در حوزه سازمان فرهنگی ـ هنری معرفی کنیم. لذا یکی از برنامه‌ها تجلیل از منتخبان مسابقه قرآنی تسنیم بود که شاهد حضور تعداد خوبی از افراد بودیم که شاهد رقابت‌های نزدیک به هم کارکنان بودیم که انتخاب برگزیدگان را سخت کرده بود اما فکر می‌کنم آغاز خوبی برای فضای قرآنی سازمان فرهنگی ـ هنری و کارکنان است.
ناصری‌پور با اشاره به دیگر بخش مراسم عید بیعت فرهنگ‌سرای قرآن، اظهار کرد: تجلیل از برگزیدگان طرح دوشنبه‌های قرآنی است که از شهریورماه سال گذشته تا کنون حدود هزار و 200 کرسی قرآن کریم طی یکسال گذشته برگزار شد به طوری که در هر هفته در یک مسجد و یک منطقه جلسه قرآن داشتیم بطوری که قاری ممتاز آیاتی را تلاوت می‌کرد و سپس مسابقات در میان حاضران برپا شد که با استقبال روبرو شد.
وی با اشاره به همکاری خوب جامعه قرآن شهر تهران در طرح دوشنبه‌های قرآنی بیان کرد: همچنین مساجد نیز شامل ائمه مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجرای این طرح به خوبی ما را همراهی کردند. البته در حال حاضر در نظر داریم که این کرسی تلاوت 10 دقیقه‌ای را طی ساعات روز در مکان‌هایی که مردم تجمع دارند، برپا کنیم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به اینکه بیش از 400 مربی قرآن در سازمان در شهر تهران داریم، اظهار کرد: این مربیان در یکسال گذشته 24 هزار و 800 نفر مخاطب داشته‌اند که این به غیر از مخاطبانی است که در سال‌های گذشته داشته‌اند.
وی با اشاره به رشد 30 درصدی مخاطبان طی سال گذشته، ادامه داد: نوع انتخاب مخاطب نیز تغییر کرده است به این معنا که مخاطبانی را می‌بینیم که سنشان از هشت تا 15 سال نیست بلکه از 16 تا 26 سال است که بیشتر آنها به حضور در کلاس‌های مفاهیم قرآن و پاسخگویی به شبهات قرآنی شده است که بی تردید سازمان فرهنگی ـ هنری باید در این راستا اقداماتی چون تربیت مربیان در این زمینه‌ها داشته باشد.
ناصری‌پور افزود: از سوی دیگر سازمان باید از کارشناسان و اساتید متبحر متناسب با نیازهای مخاطبان بهره ببرد. باید گفت در حوزه آموزش هم شاهد رشد کمی بوده‌ایم و هم کیفی.
وی با اشاره به فعالیت کانون‌های مردمی در حوزه قرآن که به عنوان مراکز مشارکتی و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مشارکتی با این سازمان همکاری می‌کنند، بیان کرد: آنها هم در حوزه‌های مختلف تبیینی قرآن کار کرده‌اند و باید گفت آنها سال گذشته در موضوعاتی چون رزق حلال، صله رحم و صبر را در دستور کار داشتند و موفقیت‌هایی را بدست آوردند و باید گفت به صورت مردمی در این حوزه حضور داشتند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به دیگر فعالیت‌های قرآنی سازمان، اظهار کرد: همچنین بهترین محصول قرآنی که می‌شود از آن به عنوان محصول فاخر یاد کرد مورد حمایت و تجلیل قرار می‌گیرد. سازمان این آمادگی را دارد که از تولیدکنندگان محصولات خوب و قابل ارائه حمایت جدی کند.
وی ادامه داد: رویکرد قرآنی شهروندان روز به روز محکم‌تر و بیشتر و هدفمندتر می‌شود و این لازمه‌اش اینست که همه جریان قرآنی شهر تهران باید ید واحد شوند و موضوع واحدی را ارائه دهند. شورای عالی قرآن سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با حضور افراد پیشکسوت و با سابقه قرآنی چون عباس سلیمی، مهدی قره‌شیخلو، علی‌اکبر توچی و ... اداره می‌شود که تصمیمات قرآنی این سازمان به نوعی تصمیماتیست که جامعه قرآنی شهر تهران می‌گیرد.
ناصری‌پور در خصوص برپایی مسابقه سراج ویژه جلسات قرآن شاخص شهر تهران، اظهار کرد: تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما بر این است که این مسابقات را از دی‌ماه امسال آغاز کنیم.
captcha