برگزاری یادواره میرزاکوچک جنگلی و 150 شهید روحانی گیلان در رشت
کد خبر: 3668317
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خبر داد:

برگزاری یادواره میرزاکوچک جنگلی و 150 شهید روحانی گیلان در رشت

گروه اجتماعی: حجت الاسلام تسخیری گفت: یادواره روحانی شهید میرزاکوچک خان جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی استان گیلان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین تسخیری، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان امروز، 8 آذر در نشست با خبرنگاران، گیلان را نماد شجاعت و مجاهدت دانست و اظهار کرد: شخصیت برجسته میرزاکوچک جنگلی در این نماد تبلوری بیشتری دارد و امروز مردم کشور چهره استان را با این شهید می‌شناسند.

وی با اشاره به نقش میرزاکوچک خان جنگلی در مبارزه با استبداد و تفکر کمونیستی، تصریح کرد: میرزاکوچک خان جنگلی با تمام قوا و با اندک تجهیرات در برابر استعمار ایستادگی و مقاومت کرد.

این کارشناس دینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، میرزا کوچک شجاع جنگلی را یک نمونه و اسطوره معرفی کرد و گفت: شهید میرزاکوچک خان جنگلی نماد بارز مبارزه با استکبار و استعمار است. او به تنهایی و با شجاعت تمام به دو قدرت بزرگ روس و انگلیس نه گفت.

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه میرزاکوچک خان جنگلی سر سازش با دشمنان نداشت و با دشمنان آن زمان تا پای جان جنگيد، اضافه کرد: میرزاکوچک خان جنگلی در غربت مبارزه کرد و با اینکه برخی دوستان او به وی خیانت کردند، دست از مقاومت برنداشت.

وی با بیان اینکه گیلان 150 شهید طلبه و روحانی تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است، متذکر شد: بخشی از این شهدا قبل از انقلاب، تعدادی در دوران دفاع و تعدادی توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تاکنون 252 رزمنده روحانی در دوران دفاع مقدس شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: هفت روحانی رزمنده گیلانی هم در غالب مدافعین حرم برای مقابله با گروه‌های تکفیری حضور داشتند.

حجت‌الاسلام تسخیری تعداد شهدای روحانی دوران دفاع مقدس را 112 نفر عنوان کرد و گفت: از میان شهدای روحانی 34 شهید روحانی بعد از سال‌ها تفحص به استان برگشتند. همچنین 11 شهید روحانی ترور داریم.

وی از تدوین دایرهالمعارف شهدای روحانی استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: جمع‌آوری برخی از آثار صوتی و تصویری شهدای روحانی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

حجتالاسلام تسخیری با اشاره به اینکه یادواره روحانی شهید میرزاکوچک خان جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی استان گیلان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این یادواره همزمان با روز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی در 11 آذر 96 در مسجد سليمانداراب رشت برگزار خواهد شد.

captcha