مساجد نباید خالی شوند/ اگر امام جماعت را قبول ندارید، دوبار نماز بخوانید
کد خبر: 3668326
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

مساجد نباید خالی شوند/ اگر امام جماعت را قبول ندارید، دوبار نماز بخوانید

گروه اجتماعی: امام‌جمعه اصفهان گفت: این سیاسی بازی است که مساجد ما از جوانان خالی شود، چرا که این یک شکست در برابر دشمن است و دشمن می‌خواهد مساجد ما از جوانان خالی بماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرماندهی و شورای فرماندهی سپاه ناحیه خمینی شهر که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، اظهار کرد: من معتقدم اگر ما مشکل حجاب داریم برای این است که مساجد ما فعال نیست باید همه دست به دست هم داده و مساجد را فعال کنیم.
وی با بیان اینکه گاهی اختلافاتی میان اعضای بسیج و امام جماعت رخ می‌دهد، افزود: این دلخوری‌ها و اختلافات سبب می‌شود که جوان بسیجی برای نماز پشت سر امام جماعت حاضر نشود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: من معتقدم حتی اگر امام جماعت را قبول ندارید دو بار نماز بخوانید، مسجد باید رونق داشته باشد، مقام معظم رهبری درباره امام جمعه فرمودند که اگر امام جمعه را قبول ندارید دوباره نماز بخوانید.
وی ادامه داد: این سیاسی بازی است که مساجد ما از جوانان خالی شود، چرا که این یک شکست در برابر دشمن است و دشمن می‌خواهد مساجد ما از جوانان خالی بماند.
آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: خوشبختانه همه بسیجی‌های ما جوان هستند و باید آن‌ها را بیش از پیش تشویق به حضور در مساجد کنیم، همچنین باید برای جوانان بسیجی برنامه‌ریزی کنیم، یکی از برنامه‌ها این است که جوانان چه خواهران و چه برادران موقع نماز در مسجد حضور داشته باشند، چرا که بسیج تا برنامه نداشته باشد کارها به درستی انجام نمی‌پذیرد.
وی با بیان اینکه برخی از مردم از روی عقیده در ماه محرم قمه می‌زنند، خاطر نشان کرد: این عقیده‌ها اشتباه هستند، بسیاری از مسائل از جمله قمه زنی در خمینی شهر را می‌توان تغییر داد، قمه زنی کار ناشایستی است که در عراق هم این کار رواج دارد، همچنین باید گفت دستورالعملی برای قمه زنی در اسلام نداریم، عزاداری امام حسین(علیه السلام) عبادت است اگر عبادت برای خدا نباشد، فایده ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما می‌خواهیم منش و مرام ما الگویی برای دنیا باشد، افزود: ما آمدیم که تمام انسان‌ها تحت پوشش اهل‌بیت (علیهم السلام) باشند، یک راه بیشتر نیست صراط مستقیم و صراط اهل بیت (علیهم السلام)  است، ما می‌خواهیم همه را تحت پوشش بیاوریم و برای این کار نباید کاری کنیم که تنفرآمیز باشد.
وی بیان کرد: خیلی از کارها را می‌توان با زبان نرم و ملایمت انجام داد که یک روحانی و منبری نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اما یک جوان می‌تواند جوان دیگر را نرم و جذب کند؛ از این رو باید گفت اگر بنا باشد به بسیج اضافه نشود، بسیج ناقصی است ما باید عدد بسیجمان هم از خواهران و هم از برادران افزوده شود.
 
captcha