حسن خلق در صدر تمامی اوصاف «استاد چایچیان»/ ارادتی خالصانه نسبت به علما
کد خبر: 3668567
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
خادم‌القرآن عباس سلیمی تأکید کرد:

حسن خلق در صدر تمامی اوصاف «استاد چایچیان»/ ارادتی خالصانه نسبت به علما

گروه فعالیت‌های قرآنی: خادم القرآن عباس سلیمی در پی درگذشت حبیب الله چایچیان، پیام تسلیتی صادر و حسن خلق و معاشرت نیکو با مردم را از خصائص برجسته ایشان توصیف کرد که همواره چون خورشید می‌درخشید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پی درگذشت حبیب‌الله چایچیان، شاعر آیینی کشورمان، خادم القرآن عباس سلیمی پیام تسلیتی صادر کرد که متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
عبد صالح و بنده با اخلاص خدا، شاعر و مرثیه سرای غيور آذری، جناب استاد حاج حبيب الله چایچیان(حسان) که از صمیم قلب به قرآن و عترت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عشق می‌ورزید، دعوت حق را لبیک گفت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
در طول بیش از چهل سال آشنایی و ارادت نسبت به این مرد بزرگ، اگر چه ویژگی‌هایی چون زهد و خشیت الهی، زندگی پاک و طيب و طاهر، عشق و ارادت عمیق به خاندان رسالت، دلدادگی و شیدایی مثال زدنی نسبت به حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، از جمله خصائص بارز او به شمار می‌رفت و علاقه و ارادتی خالصانه نسبت به علماء شیعه و بزرگانی چون حضرات آیات علامه امینی و علامه عسکری(رضوان الله عليهما) داشت، لکن در صدر تمامی محاسن و اوصاف پسندیده آن مرد پاک سرشت، حسن خلق او و معاشرت نیکو با مردم، چون خورشیدی تابناک می‌درخشید، حسن خلقی که بر اساس پیام آیات و روایات کلید بهشت معرفی شده است.
ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که آن ادیب و شاعر وارسته، سالیان متمادی به عنوان خادم افتخاری آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام زینت بخش محافل و مراسم رسمی این آستان نورانی بوده و یاد و خاطره حضور و همکاری آن عزیز سفر کرده هرگز فراموش نخواهد شد.
رجاء واثق دارد که به حول و قوّة الهی و به استناد فرمایش مستحکم مولینا الصادق عليه السلام که فرمودند: «من قال فينا بيتاً، بنی الله له بيتاً فی الجنة» ولایتمداری و حسن خلق او، دستگیر وی در سفر آخرت بوده و ان شاءالله مورد لطف و مرحمت حضرت باری تعالی و تفضل و عنایت خاندان رسالت قرار خواهد گرفت.
با عرض تسلیت رحلت و فقدان آن شاعر و ذاکر آل الله و خادم با اخلاص آستان مقدس حضرت عبدالعظيم علیه السلام به حضور خانواده مکرم ایشان و بازماندگان محترم، علوّ مرتبت و رفعت درجات آن بنده شایسته خدا را از درگاه حضرت باری تعالی مسئلت می‌دارم.
آدينه دهم آذرماه سال ۱۳۹۶
خادم القرآن عباس سلیمی

captcha