برنامه‌های مذهبی با هدف اسلامی شدن محیط دانشگاه‌ها برگزار شود
کد خبر: 3668789
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

برنامه‌های مذهبی با هدف اسلامی شدن محیط دانشگاه‌ها برگزار شود

گروه معارف: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل به افزایش برگزاری برنامه‌های مذهبی در سطح دانشگاه‌های استان به منظور اسلامی شدن فضای دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام حمیدعلی نسب، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل، پنجشنبه نهم آذرماه در نشست حلقه‌های صالحین بسیج اساتید دانشگاه پیام نور در اردبیل تصریح کرد: مسئله اسلامی شدن دانشگاه ها آنگونه که باید و شاید تا به امروز در فضای دانشگاه‌های استان اردبیل اجرایی نشده  که نیاز است تا اساتید دانشگاه‌ها در اسلامی شدن دانشگاه‌ها گام های جدی بردارند.
وی فعالیت در حوزه فرهنگی را از عرصه‌های مهم فعالیت‌های دانشجویان در راستای اهداف بسیج عنوان کرده و افزود: اگر دانشجویان به لشکر بسیج بپیوندند می‌توانیم شاهد شکست دشمن و پیروزی در تمامی اهداف علمی، فرهنگی و مذهبی باشیم که این امر نیاز است تا اساتید همچون مربیانی کاربلد تمامی ابعاد فرهنگ غرب را برای دانشجویان تبیین کرده و در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گام بردارند.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل تصریح کرد: هر چند در سال های گذشته گام هایی در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها برداشته شده اما در حال‌حاضر شاهد هستیم که قدرت غربی در غلبه بر افکار جوانان بیشتر از حد تصور بوده و باید هرچه زودتر نسبت به مقابله با این قدرت شیطانی راهکارهای اساسی و فرهنگی اندیشید.
حجت الاسلام علی نسب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به تبیین رشادت های دلاورمردان جبهه مقاومت در سوریه و عراق پرداخت و گفت: نصرت الهی و تدبیر فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه ای و همت والای سردار حاج قاسم سلیمانی و پایداری، مقاومت و همدلی مسلمانان نتیجه این پیروزی ارزشمند در کشور بود.
وی با اشاره به انگیزه تشکیل بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌های کشور و به تبع در دانشگاه های استان اردبیل نیز بیان کرد: اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها که دغدغه‌های نظام را دنبال می‌کردند انگیزه تشکیل تشکلی از اساتید که آرمان های انقلاب و امام (ره) را دنبال کند را به وجود آوردند.
جانشین دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان اردبیل اظهار کرد: بسیج اساتید در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی‌های گوناگون داشته است به طوری که در عرصه‌های علمی، بخش های پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه تلاش های فراوانی صورت گرفته است که باید از این ظرفیت در راستای اسلامی کردن فضای دانشگاه‌های از توانایی اساتید کمک گرفت و در مسیر درستی گام برداشت. 
captcha