فعالیت موسسه مهد قرآن ‌کریم زنجان در یک نگاه
کد خبر: 3668828
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

فعالیت موسسه مهد قرآن ‌کریم زنجان در یک نگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: موسسه مهد قرآن کریم زنجان در زمینه‌های مختلف آموزش قرآن کریم فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، موسسه مهد قرآن کریم زنجان در زمینه‌های مختلف آموزش قرآن کریم و با مدیریت پرویز حاجی‌حسنی از فعالان پیشکسوت قرآنی فعالیت دارد.

از جمله فعالیت‌های این موسسه آموزش جامع علوم قرآنی همزمان به صورت کاملا تخصصی وماندگار، روخوانی، روانخوانی، ترجمه، تدبر تجوید و تجوید را می‌توان نام برد.

برگزاری ناگفته‌های تجوید برای اولین بار در ایران ‌و در موسسه‌ مهد قرآن کریم، دوره کامل مفاهیم که ازطریق هئت علمی مهد قرآن تالیف شده که قرآن‌آموزان پس ازطی جلد اول مفاهیم در هفت جلسه ۴۵ دقیقه‌ای می‌توانند بیش از ۴۰ درصد قرآن کریم را ترجمه کنند.

حفظ ماندگار که روشی نو، کندخوانی به تندخوانی توام بارعایت کل قواعد تجویدی، ترجمه وتدبر که نیاز مبرم یک حافظ است و برگزاری دوره مربیگری و داوری قرآن‌کریم، برگزاری دور مربیگری پیش‌دبستانی‌ و برگزاری دوره صوت ولحن تخصصی نموداری-تصویری- القاء مفاهیم که توسط بهترین مربی کشور که مبتکر طرح‌های فوق هستند استاد محمدحسین آمنا ازمشهد مقدس که مهد قرآن منطقه در چند دوره مهارت‌های این استاد را تجربه کرده و در دوره‌های آموزشی حضور داشته است.

برگزاری آزمون حفظ یک، سه، هفت، پانزده و بیست وپنج جزء ازطریق مهد قرآن استان انجام ونتایج به مرکز ارسال و گواهینامه معتبر کشوری با امضاء ریاست محترم مهد کشوری آیت الله فومنی و استاد پرهیزکار تکمیل و به حافظ محترم اعطاء می‌شود.

هرسال از حفاظ بزرگوار دراستان‌ها در اردیبهشت‌ماه آزمون مقدماتی حفظ کل، ترجمه وتدبر تحت عنوان ترنم وحی انجام و قبول‌شدگان‌ در شهریورماه همان سال به‌ مسابقات سراسری کشوری اعزا و به قبول‌شدگان گواهی‌نامه سه امضائه ریاست مهد قرآن کشوری استاد پزهیزکار و قائم مقام وزیر محترم فرهنگ وارشاداسلامی اعطاء می‌شود که این هم مختص مهد قرآن کریم است.

علاوه بر برگزاری آزمون مفاهیم در سه مرحله، کلاس‌های آماده‌سازی حفاظ عزیز جهت اخذ لیسانس وفوق‌لیسانس باهزینه بسیار کم در شهر زنجان و در دو موسسه مشکات ومهد قرآن برگزار و از اساتید بسیار مجرب بین‌المللی واستانی استفاده خواهد شد.

یادآور می‌شود درسال جاری ۴ نفر از حفّاظ کل قرآن کریم مهد قرآن استان زنجان در مسابقات کشوری موفق به کسب ۴ مدال طلا وجوائز ارزنده دیگر در رشته‌های دیگر از جمله تفسیر شدند

captcha