بزرگداشت هفته وحدت با محور تبیین رفتار پیامبر(ص) با قشر جوان در فرهنگسرا‌ها
کد خبر: 3668948
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
ناصری‌پور تشریح کرد:

بزرگداشت هفته وحدت با محور تبیین رفتار پیامبر(ص) با قشر جوان در فرهنگسرا‌ها

گروه جامعه: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در هفته وحدت، گفت: این برنامه‌ها با هدف تبیین رفتار پیامبر(ص) با قشر جوان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد فرخنده پیامبر‌(ص) برنامه‌های این سازمان را در این هفته تشریح کرد و گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که در تقویم ملی کشور به نام روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده، بیش از 30 فرهنگسرا در 22 منطقه شهر تهران، با برگزاری برنامه‌هایی، به استقبال این روز می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه محور کارها و فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته وحدت، برنامه سیره و سبک زندگی رسول الله (ص)، است، افزود: این برنامه‌ها با هدف تبیین رفتار پیامبر(ص) با قشر جوان به عنوان مهمترین موضوع در طول این هفته انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور ادامه داد: محور بعدی فعالیت‌های ما برپایی جشن‌ است. در جمعه گذشته و جمعه هفته پیش‌رو برنامه «آدینه‌ها عیدند» در فضاهای فرهنگی شهر تهران با موضوع سیره و سبک زندگی رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌هایی را با عنوان «مشق صلوات» داریم که چند دوره آن برگزار شده و امسال توسط فرهنگسرای بهاران در منطقه 17 طی دو روز آینده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: فرهنگسرای خاتم نماهنگ ویژه‌ای را برای موضوع سیره پیامبر(ص)، آماده کرده است، که در روزهای منتهی به میلاد حضرت محمد(ص)، رونمایی می‌شود. همچنین جشن «کتاب یار» از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است. این جشن به مناسبت اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، در روز سه‌شنبه، 14 آذرماه، با حضور همه دست‌اندرکاران کتاب و کتاب‌خوانی و مجموعه مدیریت شهری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در کانون‌های ادبی چهار محفل شب شعر نبوی با موضوع میلاد پیامبر(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های منطقه‌ای ویژه‌ای پیش‌بینی شده که فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ ما به یاد و نام پیامبر عظیم‌الشأن اسلام برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در روز ولادت حضرت محمد(ص)، تمامی فرهنگسراها دایر است، بیان کرد: در بعداز ظهر این روز جشن بزرگی را برگزار خواهیم کرد که محوریت آن میدان امام حسین(ع)، است.

حجت‌الاسلام ناصری پور در ادامه ضمن تشریح ویژه برنامه‌های مناطق مختلف پایتخت به مناسبت هفته وحدت، گفت: برنامه‌های اجرای شب شعر در منطقه 2 به عنوان مقام عاشقی، جشن دیباچه آفرینش و مسابقه شمیم باغبان اندیشه،کیمیاگران سرزمین مادری، برگزاری سومین همایش موسیقی شناسی توسط منطقه 3، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در منطقه 3 و برنامه پیامبر مهربانی و همچنین نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته در فرهنگسراهای پایتخت است.

وی با اشاره به برگزاری جشن و سرود نور عترت و برنامه رحمة للعالمین در فرهنگسرای سرو، ادامه داد: برنامه عطر سجاده‌ها به بحث تکالیف الهی و بایدها و نبایدهای این موضوع می‌پردازد. همچنین برنامه میراث نبی و مسابقه طرح مهرورزی در منطقه 5 و همچنین برنامه آب زنید راه‌ را در منطقه 7 به عنوان میلاد شفیع رحمت، جشنواره پوستر خورشید حجاز، ویژه برنامه فروغ ابدیت با محوریت کتاب و همچنین برگزاری دو جشن دیگر با محوریت پیامبر خوبی‌ها و مهر الهی در منطقه 9 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: ویژه برنامه فرهنگسرای رازی با عنوان نعمت خورشید، نقش قلم 3 و زمزمه ملائک در منطقه 14 و همچنین برگزاری جشن موسیقی‌های آینی و سنتی، برنامه رسول مهر و رسول مهربانی، از برنامه‌های ما در این هفته است. همچنین ویژه برنامه نگین رسالت در منطقه 19 انجام خواهد شد. آخرین فرستاده برنامه منطقه 20 و ستاره‌ هدایت و رسول صادق هم ویژه‌برنامه فرهنگسرای تهران است. همچنین ویژه برنامه رسول مهربانی‌ها در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌‌شود.

captcha