شعر از مولفه های اصلی فرهنگ و هنر است
کد خبر: 3668984
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

شعر از مولفه های اصلی فرهنگ و هنر است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر کوتاه استان گفت: شعر از مولفه های اصلی فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی با حضور مسئولان، شاعران و فرهیختگان استان و شهرستان شامگاه پنج شنبه نهم آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه شهر آشخانه برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم با بیان اینکه شعر صورت و جلوه دهنده به سایر هنرهاست وستون فقرات فرهنگ و هنر محسوب می شود، اظهار کرد: خوشنویسی، موسیقی، معماری، نمایش و سایر هنرها از شعر هویت می گیرند.
حسین فرخنده افزود: شعر سراسر حکمت و ظرف اخلاق و معرفت هاست و قلمرو معنوی شعر در ادوار مختلف تاریخ ایران وسیع تر از قلمرو سیاسی بوده است و در طول تاریخ به عنوان بزرگترین رسانه فرهنگی بوده است.
وی گفت: غنای محاورات عامیانه و فرهنگ عمومی بخاطر نفوذ شعر بوده است .
فرخنده با ذکر این نکته که پرداختن به مفاخر استان در آیین اختتامیه وجه تمایز این دوره از جشنواره است، بیان کرد: احمد عضدی که از مفاخر شهرستان مانه و سملقان هستند و آثار و کتاب های برجسته ای از ایشان منتشر شده باید حفظ و در جامعه معرفی شوند.
در این مراسم از خانواده هیبت الله ناطق از مشاهیر خراسان شمالی و استاد احمدی عضدی تجلیل بعمل آمد.
captcha