برگزیدگان دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی معرفی و تجلیل شدند
کد خبر: 3668989
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

برگزیدگان دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی معرفی و تجلیل شدند

گروه فرهنگی: دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی که با رقابت ٧٥٦ اثر از شاعران استان برگزار شد، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی با حضور مسئولان، شاعران و فرهیختگان استان و شهرستان شامگاه پنج شنبه نهم آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه شهر آشخانه برگزار شد.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان و دبیر دومین جشنواره شعر کوتاه در آیین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این که  شعر یک ثروت ملی برای هر کشور است،گفت: پس شاعر در جامعه وظیفه خطیری دارد و وظیفه اش ایجاد قلمروهای تازه‌ است.
مجید شاکری افزود: شهرستان مانه و سملقان با وجود هنرمندان و فرهیختگان جوان و پیشکسوت و فرهنگی غنی، توانایی برگزاری جشنواره هایی در سطح کشوری را نیز دارد که امیدوارم در سال های آینده، اجرایی شود.
وی با اشاره به ارسال۷۵۶ اثر از ۱۶۷ شاعر به دبیرخانه دومین جشنواره شعر کوتاه استان، گفت: از این تعداد ٢٩٢ اثر از ٦٠ شاعر در بخش شعر سپید، ١٩٤ اثر از ٤٣ شاعر در بخش شعر کلاسیک، ٨٨ اثر از ١٨  شاعر در بخش اشعار کرمانجی، ٣٣ اثر از هشت شاعر در بخش اشعار تاتی، ١١ اثر از دو شاعر در بخش اشعار ترکی، ٥٨ اثر از ١٦ شاعر در بخش نوقلم و ٨٠ اثر از ٢٠ شاعر در بخش اشعار جنبی بود.
وی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی و در قالب های دوبیتی، مفردات و تک بیت، طرح و سه گانی، سه خشتی، رباعی و دوبیتی کرمانجی و قالب های کوتاه  ترکی و  ترکمنی برگزار شد.
برگزیدگان دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند:

بخش کلاسیک

١. حسام رمضان نزاده

٢. مهرداد اسماعیل نژاد

٣. حسین پورقلی

٤. هادی موسوی (شایسته تقدیر)

بخش سپید

١. مهدی محمدیان

٢. مهدی رمضانی

٣. فریبا الله وردی زاده

بخش نوقلم

١. صبا رحیمی

٢. شیدا سلیمان نژاد

بخش کرمانجی

١. یوسف بریمانلو

٢. معصومه باقری

بخش ترکی

صغری ابراهیمی (شایسته تقدیر)

بخش تاتی

معصومه وحدانی (شایسته تقدیر)
captcha