قدرت و مرجعیت جهان اسلام در گرو علم و دانش/ علم نافع هیچ گاه از مسلمانان دور نشد
کد خبر: 3669229
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

قدرت و مرجعیت جهان اسلام در گرو علم و دانش/ علم نافع هیچ گاه از مسلمانان دور نشد

قدرت و مرجعیت جهان اسلام در گرو علم و دانش/ علم نافع هیچ گاه از مسلمانان دور نشد گروه جامعه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت‌، عزت و مرجعیت جهان اسلام به واسطه علم و دانش مسیر است، گفت: علم نافع هیچگاه از مسلمانان دور نبوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، امروز ۱۲ آذرماه، در دومین آئین اعطای جایزه مصطفی (س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز به نام نامی پیامبری گرد هم آمده‌ایم که خدای متعال او را رحمت عالمیان نام نهادند و از ما به ما مشفق‌تر و دلسوز‌تر بودند؛ در مهربانی و تواضع از همه جلوتر و تعلیم و تعلم را در پیرامون خود فرض کرده بود.


وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در زندگی و دوران نبوت خود دشمنی را سرسخت‌تر و پلید‌تر از جهل و جهالت ندانست، تصریح کرد:اما شرمنده‌ایم در مقابل این چهره نورانی که در این روزگار به واسطه جنگ، ترور، خشونت، فقر، نادانی و ارعاب، اکثر مسلمانان در مضیقه هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه هیچ گاه در دوران طلایی علم سلاحی نساختند و برای کشتن زودتر انسان به دنبال کیمیایی برای تسخیر روح و جسم مردم نبودند گفت: در آن دوره طلایی عقیده شان بر برابری و برادری استوار بود.

وی با اشاره به اینکه علم نافع هیچگاه از مسلمانان دور نشد، عنوان کرد: حالا بار دیگر تاریخ به نظاره نشسته است و آنچه خواهیم کرد را قضاوت می‌کنند؛ باید که بار دیگر هم پیمان شویم تا تمدنی نوین را پایه گذار باشیم و نظریه‌پردازی علم و فناوری را مومنانه بر تارک جهان بنشانیم. بی شک قدرت و عزت و مرجعیت جهان اسلام به واسطه علم و دانش میسر خواهد بود، علمی که منشأ و خاستگاه آن همانند دوران طلایی تمدن اسلامی در تارک جهان اسلام نقش بسته باشد، از مغز‌های متفکر و با استعداد جوشیده و حاصل آن رفاه عمومی است.

معاون رئیس جمهور نکته مهم موجود را حضور جوانانی در ایران اسلامی برشمرد که به فردای روشن می‌اندیشند، پر از ایده اند و سرشار از خلاقیت؛ با سواداند و کارآفرینی را خوب می‌شناسند؛ بهره‌مندی از علم نافع را بلدند؛ دستان پرقدرت دارند و سری پرشور و می‌توانند راه‌های جدید و بسیاری را بسازند تا همه را به روز‌های خوب و آرام برسانند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ماست که به وارستگی این جوانان مومن ایمان بیاوریم، تصریح کرد: آنچه که غیر قابل ارزش گذاری است نوآوری است، بی‌گمان سلامت، امنیت و رفاه نوع بشر، اقتدار علمی، دانش محوری و پیشبرد فناوری جز با تعامل دانشمندانی برجسته محقق نمی‌شود. بنیاد علم و فناوری مصطفی در پی احیای تمدنی غنی و سرشار از علم و فرهنگ با تحول در پیشرفت علم و فناوری در جهان اسلام است.
captcha