کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم (ص) با شعار رحمه للعالمین در جزیره قشم برگزار می‎شود
کد خبر: 3669388
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
حجت الاسلام حسینی:

کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم (ص) با شعار رحمه للعالمین در جزیره قشم برگزار می‎شود

گروه جامعه: دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم (ص)، با اشاره به برگزاری این کنگره در قشم گفت: دلیل برپایی این کنگره در مناطق آزاد پیروی کردن از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در راستای یکی دانستن همه اقشار با هر نوع مذهب متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم (ص)، عصر امروز، 12 آذرماه با حضور حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و رسول اکبری، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در این نشست با اشاره به اینکه خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را به عنوان اسوه حسنه معرفی می‎کند، اظهار کرد: اگر بتوانیم از خاتم‌الانبیاء محمد (ص) الگوگیری کنیم و سبک زندگی خود را نبوی نماییم، یقینا بسیاری از مشکلات ما در عرصه‌های اسلامی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و حتی اقتصادی حل خواهد شد، زیرا در همه عرصه‌ها سیره پیامبر اکرم (ص) جاری است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات کنگره پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: این کنگره در منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود و دلیل برپایی این کنگره در مناطق آزاد پیروی کردن از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در راستای یکی دانستن همه اقشار با هر نوع مذهب متفاوت است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه این کنگره بر اساس شعار رحمه للعالمین برگزار می‌شود، افزود: با وجود اختلافاتی که در سال‌های اخیر برای مسلمانان به وجود آمده است و سعی کردند از اسلام یک چهره مخدوش و وحشیانه را به نمایش بگذارند ما باید در جهت تبیین چهره درست اسلام تلاش خود را انجام دهیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: از آنجایی که در منطقه آزاد قشم مهاجران زیادی حضور دارند تصمیم داریم برنامه کنگره را در این منطقه برپا کنیم؛ لذا کسانی که تمایل به شرکت در این کنگره را دارند می‌توانند آثار خود را تا دهم اسفندماه ۹۶ به سایت رحمه للعالمین ارسال کنند.
وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این کنگره در ۲۵ فروردین ۹۷ همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد و امید است این کنگره نقش خوبی در تبیین اسلام ناب محمدی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: علاقه‎مندان به این کنگره می‎توانند آثار خود را در ۴ بخش علمی، ادبی، هنری و فضای مجازی به سایت رحمه للعالمین ارسال کنند. جمع آوری آثار برای این کنگره از هفدم ربیع الاول آغاز می‎شود و علاقه‎مندان می‎توانند از این تاریخ آثار خود را ارسال کنند.

به گزراش ایکنا، در ادامه این نشست رسول اکبری، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ما یک کشور مسلمان و داعیه‌دار اسلام هستیم و ازآنجایی که ما یک کشور اسلامی بزرگ به شمار می‌آییم باید در جهت ترویج فرهنگ اسلامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: امید است با توجه به اینکه در مناطق آزاد کشور ما برای اقلیت‌های مختلف با همزیستی کاملا خوب روبرو هستیم شیعه و سنی نیز در یک تعامل خوب بتوانند در ابعاد مختلف این کنگره کوشش‌های فرهنگی، هنری و علمی را داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص جایزه ویژه منطقه آزاد قشم گفت: سازمان منطقه آزاد قشم جدای از جوایز کنگره پیامبر اکرم (ص) جایزه ویژه‌ای را برای خلاقیت‌های موبایلی و نرم‌افزاری تلفن همراه در نظر گرفته است.
captcha