سه‌شنبه‌ها، دست‌های آسمانی‌تان را بوسه باران می‌کنیم
کد خبر: 3669454
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

سه‌شنبه‌ها، دست‌های آسمانی‌تان را بوسه باران می‌کنیم

گروه اجتماعی: قرار شد بچه ها پوسترهایی را به یخچال خانه ها بچسبانند تا هیچ وقت این قرار مهم را فراموش نکنند؛ البته بوسیدن دست پدر ها و مادر ها اگر هر روز و چند مرتبه هم تکرار شود باز هم کم است... اما سه شنبه شب ها این حرکت به صورت هماهنگ انجام می شود تا این دست های آسمانی، ستاره باران بشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، بچه‌های مسجد الغدیر دزفول عهد بسته‌اند هر سه‌شنبه شب دست پدران و مادران خودشان را ببوسند. آنها قرار گذاشته‌اند برای تشکر از خدا و پدرها و مادرها، سه شنبه شب‌ها دست والدینشان را بوسه باران کنند.

این کار زیبا به عنوان یک ایده مسجدی با نام کمپین «بوسه‌های آسمانی» در کانال تلگرام مساجد دزفول منتشر شد.

سه‌شنبه‌ها، این دست‌های آسمانی را بوسه باران می‌کنیم

مهدی آرین‌منش مجری این کار، مسئول جلسه قرآن بچه‌های کلاس پنجم و ششم مسجد الغدیر دزفول است و این طرح را بین بچه‌های این جلسه قرآن فراگیر کرده.

او در این باره به ایکنای خوزستان گفت: جرقه این حرکت هفته پیش به ذهنم رسید. بعد از جلسه قرآن به خانه رفتم، دیدم مادرم مثل همیشه دارد سخت کار می‌کند، خجالت کشیدم که مادرم این همه برای ما زحمت می‌کشد. طبق معمول وقتی اینطور می‌بینم دست پدر و مادرم را می‌بوسم.

بعد از مادرم پرسیدم: «امروز چندشنبه است؟ گفت: سه شنبه». به او گفتم: «هر سه‌شنبه دست شما را می‌بوسم». بعد با خودم فکر کردم چرا فقط خودم این کار را بکنم؟ می‌توانیم این کار را برای بچه‌های جلسه قرآن هم انجام دهیم.

چون کار طراحی انجام می‌دهم، نشستم و یک طراحی برای این کار انجام دادم، وقتی در اینترنت جستجو کردم دیدم که چنین حرکتی را پیش از این شهرداری تهران گویا به مناسبت هفته تکریم خانواده اجرا کرده بود. به این صورت که فرد(در هر سنی که باشد) دست پدر و مادر خود را ببوسد و عکس آن را برای آنها بفرستد.

برای اینکه بتوانیم این طرح را در مسجد اجرا کنیم نمی‌خواستیم بچه‌ها از بوسیدن دست پدر و مادرشان عکس بفرستند، فقط پوستری طراحی کردم و از آنها خواستم این برگه را جایی در خانه بچسبانند و این کار را سه‌شنبه هر هفته انجام دهند. این طرح برخلاف کار شهرداری تهران یک طرح دائمی است.

البته بوسیدن دست پدر و مادر هر چند بار در روز انجام شود باز هم کم است. اما می‌خواستیم سه‌شنبه شب‌ها این حرکت را با هم انجام دهیم.

وی که مسئول جلسه قرآن است،‌ گفت: در مسجد الغدیر پنج شش جلسه قرآن(غیر از جلسات قرآن بزرگسالان و خانم‌ها) برای بچه‌ها برگزار می‌شود. من در جلسه قرآن بچه‌های کلاس ششم و پنجم نکات اخلاقی و داستان برای بچه‌ها می‌گویم.

سه‌شنبه‌ها، این دست‌های آسمانی را بوسه باران می‌کنیم

این جلسات هر شب برگزار می‌شود؛ در این جلسات از حضور دکتر حاجی‌خلف، روحانی مسجد و بقیه مربیان هم استفاده می‌کنیم.

بچه‌های پنجم و ششم با من هستند و در این جلسه با هم دوست هستیم. هر کدام از ما یک اتاق فکر جداگانه‌ای داریم و کارهای این چنینی انجام می‌دهیم. یکی دیگر از کارهایی که با هم انجام دادیم این بود که عهدنامه‌ای تنظیم کردیم و بچه‌ها آن را امضا کردند. یک کار کمپین‌واری بود، پول‌هایی که قرار بود با آنها ترقه بخریم جمع کردیم و با آنها لوازم تحریر خریدیم و به مؤسسه خیریه‌ای هدیه کردیم.

این مسئول جلسه قرآن می‌گوید متولد 71 است و معتقد است: کارهای تئوری تأثیر زیادی روی بچه‌ها ندارد اما کارهای عملی تأثیرگذاری بیشتری روی بچه‌ها دارد و فرهنگ‌سازی از این طریق بهتر اتفاق می‌افتد.

کمپین «بوسه‌های آسمانی» از شنبه(11 آذر) کار خود را شروع کرد و قرار شد بچه ها پوسترهایی را به یخچال خانه‌ها بچسبانند تا هیچ وقت این قرار مهم را فراموش نکنند؛ البته بوسیدن دست پدرها و مادرها اگر هر روز و چند مرتبه هم تکرار شود باز هم کم است... اما سه شنبه شب‌ها این حرکت به صورت هماهنگ انجام می‌شود تا این دست‌های آسمانی، ستاره باران شود.

سه‌شنبه‌ها، این دست‌های آسمانی را بوسه باران می‌کنیم

 

سه‌شنبه‌ها، این دست‌های آسمانی را بوسه باران می‌کنیم

سه‌شنبه‌ها، این دست‌های آسمانی را بوسه باران می‌کنیم

 

 سه‌شنبه‌ها، این دست‌های آسمانی را بوسه باران می‌کنیم

captcha