برگزاری دوره های تربیت موذن با هدف تربیت و گسترش فرهنگ دینی و شعائر اسلامی
کد خبر: 3669610
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

برگزاری دوره های تربیت موذن با هدف تربیت و گسترش فرهنگ دینی و شعائر اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: دوره های تربیت موذن با هدف گسترش فرهنگ دینی و شعائر اسلامی و تربیت موذن به صورت حرفه ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا اسدی ارجمندی، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در این دوره ها، تربیت موذن به صورت حرفه ای انجام شد تا از ندای موذنین در لحظات ملکوتی اذان در یگان های ناجا بهره مند شویم.
وی ادامه داد: در طول این دوره ها، 18 نفر در مرحله اول پذیرفته شده و در ارزیابی نهایی توسط داوران سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، سه نفر به عوان منتخب نهایی به مرکز آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ناجا جهت شرکت در دوره تربیت موذن معرفی شدند.
وی همچنین از آشنایی با درسنامه صحیفه سجادیه و نهج البلاغه با برگزاری دوره های حضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این دوره ها، آشنایی کارکنان با تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی برآشنایی کارکنان با صحیفه سجادیه، کلام معصومین و فرهنگ ناب نهج البلاغه بوده است.
حجت‌الاسلام اسدی ارجمندی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 50 نفر از کارکنان در دوره های نهج البلاغه و 62 نفر در دوره های صحیفه سجادیه مورد آموزش قرار گرفتند.
رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، تربیت آموزشیار، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را از دیگر برنامه های اجرا شده دانست و گفت: به منظور به کارگیری قاریان قرآن در کلانتری و پاسگاه های انتظامی استان به عنوان مربی قرآن، از ابتدای سال جاری تاکنون 45 نفر به عنوان مدرس قرآن تربیت و به یگان ها معرفی شده اند.
حجت‌الاسلام اسدی ارجمندی هدف از این دوره ها را بستر سازی برای آموزش قرآن کریم در میان کارکنان ناجا و ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی ذکر کرد.

captcha