نابودی داعش نشانه امکان‌پذیری و عملیاتی‌بودن وحدت اسلامی است
کد خبر: 3669879
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کدخدایی در گفت‌وگو با ایکنا:

نابودی داعش نشانه امکان‌پذیری و عملیاتی‌بودن وحدت اسلامی است

گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان، نابودی داعش را با پایداری و وحدت همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی، در عراق و سوریه نشانه امکان‌پذیری و عملیاتی بودن مقوله وحدت در جهان اسلام خواند و گفت: براین اساس می‌توان با تسری وحدت اسلامی در سایر حوزه‌ها از ثمرات آن در جهت پیشرفت مادی و معنوی جهان اسلام بهره برد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین ‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت مضاعف یافتن مقوله وحدت اسلامی پس از نابودی داعش گفت: صفتی که خداوند برای پیامبر عظیم الشان اسلام بیان کرده «رحمه للعالمین» است و این رحمت فقط اختصاص به مسلمانان ندارد و همه بشریت را در برمی‌گیرد و براساس همین صفت، پیامبر اکرم(ص) همواره مسلمانان را به وحدت و جماعت دعوت کرده‌اند و آیات متعدد قرآن براین مطلب اشاره دارد که مسلمانان باید همگی ید واحده‌ای برای برخورد با مشکلات، حل مسائل و پیشرفت جامعه اسلامی باشند و لذا این ندای قرآنی و وحیانی باید مورد توجه امت اسلامی قرار بگیرد.

شکست داعش دستاورد بزرگ وحدت اسلامی بود

وی ادامه داد: طبیعتا آنچه که گروه تکفیری و منحرف داعش می‌خواست به عنوان چهره اسلام معرفی کند یک چهره واقعی و بدلی بود و امروز هم همه دنیا می‌دانند که رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام پشت قضیه داعش بودند تا سیاست اسلام‌هراسی را با ارائه تصویری خشن و عقب‌افتاده به پیش ببرند.

کدخدایی اظهار کرد: خوشبختانه با پایداری و وحدت همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در سوریه و عراق، این گروهک تروریستی و تکفیری متلاشی شد و این جای تبریک نه فقط به جهان اسلام بلکه به بشریت دارد و این نشان داد که جهان اسلام می‌تواند با وحدت و انسجام میان همه مذاهب اسلامی بزرگترین مشکلات و بحران‌ها را از پیشرو بردارد.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: در واقع شکست دادن داعش توسط جبهه مقاومت اسلامی، بیانگر عملیاتی بودن مقوله وحدت در جهان اسلام است که می‌توان در سایر حوزه‌ها نیز آن را به کار گرفت و از ثمرات این وحدت در جهت پیشرفت جهان اسلام بهره برد.

کدخدایی در پایان یادآور شد: به عقیده من سال‌ها باید بگذرد تا آثار مثبت نابودی این گروهک تکفیری برای مردم جهان مشخص شود و برکات این پیروزی بزرگ به مرور در کشورهای اسلامی نمایان شود؛ البته این برکات برای همه جامعه انسانی و بشری خواهد بود که سال‌های آینده ابعاد آن روشن خواهد شد.

captcha