صبر و بردباری خانواده شهدا عاملی مهم در حفظ دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 3670042
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

صبر و بردباری خانواده شهدا عاملی مهم در حفظ دستاوردهای انقلاب

گروه فرهنگی: رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان عنوان کرد: اگر بردباری خانواده شهدا و ایثارگران نبود حفظ دستاورد‌های انقلاب و نظام سخت و دشوار می‌بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، مجید صفدریان، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان، سه شنبه، 14 آذر ماه در گردهمایی همسران و خانواده شهدا ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: یکی از مناسبت‌هایی که باید به همه مسلمین به ویژه مردم منطقه خاورمیانه تبریک گفت پیروزی جبهه مقاومت بر داعش است.
وی با بیان اینکه این پیروزی دستاورد عظیمی است که نصیب مسلمین شده است افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری: «عزت امروز اسلام و مسلمین ثمره خون شهدا است».
صفدریان اضافه کرد: با نگاهی دقیق می‌توان مشاهده نمود که دستاورد‌های عظیم اسلام و نظام اسلامی نتیجه خون بهترین، پاک‌ترین و ناب‌ترین انسان‌هایی است که تمام هستی خود را در طبق اخلاص قرار دادند.
رئیس بنیاد شهید همدان ادامه داد: در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع)، عرصه علمی و بسیاری از حوزه‌های مختلف نقش شهدا و حضور بی بدیل آنها انکار ناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه شهدا به همه جامعه تعلق دارند و مایه افتخار ومباهات ملت شریف ایران هستند گفت: شهدا در مقام شفاعت هستند و اولین کسانی را که شفاعت می‌کنند خانواده آنهاست.
صفدریان عنوان کرد: هماهنگونه که امام خمینی(ره) فرموده اند: «شهدا و بسیجیان شهید دارای سند ثبت شده ای هستند که با این سند در پیشگاه خداوند حاضر شده و شفاعت خواهند کرد».
رئیس بنیاد شهید همدان با بیان اینکه خانواده شهدا باید قدردان این جایگاه باشند و هیچ گاه به فکر معاوضه آن با برترین‌های دنیا نباشند یادآور شد: عملکرد خانواده شهدا نزد خداوند دارای مزد و پاداش است.
وی گفت: علاوه بر اینکه شهدا مدال و سند ارزشمندی را برای خانواده خود به یادگار گذاشته‌اند آنها نیز با تکیه بر صبر و تحمل دارای جایگاه والایی نزد خدای خود خواهند داشت اگر شهدا پا در مسیر جهاد قرار دادند ابتدا با توکل بر خدا و سپس اطمینان خاطر از شیر زنانی بود که پس از آنها سختی‌ها و مشقات روزگار را تحمل کردند.
صفدریان اظهار کرد:همسران شهدا پس از شهادت عزیزان خود با تأسی از مکتب حضرت فاطمه (س) و زینب کبری(ع) صبر و استقامت پیشه کردند و معلم و الگو صبر در جامعه شدند که اگر بردباری خانواده شهدا و ایثارگران نبود حفظ دستاورد های انقلاب و نظام سخت و دشوار می‌بود.
این مقام مسئول افزود: ما شاید آنگونه که باید در مباحث مختلفی همچون اردو، سفر‌های زیارتی و سیاحتی ومراسم‌ها و همایش‌های ویژه آنها نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم که بر ما خواهند بخشید چرا که وجود برخی کمبودها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی کشور و تحریم‌هایی است که علیه ایران انجام پذیرفته است.
وی با بیان اینکه شهدا با خداوند معامله کرده اند ادامه داد: خانواده شهدا نیز بی شک همان راه پدران، همسران و فرزندان خود را ادامه خواهند داد و آنها در عرصه فرهنگی و اقتصادی در صف اول قرار دارند.
صفدریان عنوان کرد: همه توفیقات، پیروزی‌ها و دستاورد‌ها در سایه عنایات ولی عصر(عج) و تدابیر مقام معظم رهبری حاصل شده است لذا باید همواره پیرو و تابع ولایت فقیه بود و برای سرافرازی هر چه بیشتر این کشور عزیز و افزایش طول عمر ولی فقیه دست دعا به درگاه خداوند برداشت.

captcha