«بِسْمِ اللَّهِ» اصلی‌ترین الگو در آثار هنریم است
کد خبر: 3670066
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
یک هنرمند قرآنی:

«بِسْمِ اللَّهِ» اصلی‌ترین الگو در آثار هنریم است

گروه هنر: فرحناز محمدیکتا هنرمند قرآنی گفت: در خلق آثار هنریم، آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» اصلی‌ترین محور در کارهایم است.

فرحناز محمدیکنا، قرآن‌پژوه و هنرمند نقاشی‌خط در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که همیشه در حال خلق آثار هنری قرآنی است، گفت: من در طول سال همیشه در حال کار در حوزه هنر قرآنی هستم، چون عاشقانه این شکل از هنر را دوست دارم. جدا از دلبستگی قلبی، سفارش‌هایی که در این زمینه می‌گیریم باعث می‌شود همیشه در این عرصه فعال باشم.

وی در پاسخ به این سوال که در کارهایش بیشتر به روی چه آیاتی کار می‌کند، تصریح کرد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» در میان آیاتی که به من سفارش داده می‌شود بیشترین میزان را داراست. در ضمن «وَإِنْ یَکَادُ» نیز آیه‌ای دیگری است که سفارش بسیاری برای کار کردن به روی آن می‌گیرم.

محمدیکتا گفت: جدیدترین کاری که در دست دارم. فعالیت به روی کاری هنری است که با قیر انجام می‌شود و شکل و اجرایی جدید دارد. در این کار هم به تعدادی از آیات قرآن پرداخته‌ام. این هنر بسیار جدید است و امیدوارم به زودی علاقه‌مندان آن هم فراوان شود.

این هنرمند در پایان اعلام کرد: جدا از خلق کار هنری، در حال تدریس هنر نقاشی خط هستم، البته در کار تدریس هم توجه ویژه من به روی آموزش هنر قرآنی است.
captcha