سه توصیه وحدت‌بخش اسلام از دیدگاه مفتی تانزانیا
کد خبر: 3670099
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
در کنفرانس وحدت تبیین شد؛

سه توصیه وحدت‌بخش اسلام از دیدگاه مفتی تانزانیا

گروه بین‌الملل: شیخ موسی سالم هادی، مفتی «دارالسلام» تانزانیا در سی‌‌ و‌یکمین کنفرانس وحدت اسلامی سه توصیه مهم اسلام برای تحقق وحدت را تبیین کرد.

سه توصیه وحدت‌بخش اسلام از دیدگاه مفتی تانزانیابه گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران، شیخ موسی سالم هادی؛ مفتی اهل سنت دارالسلام تانزانیا ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص)، قدردانی و تشکر خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این مراسم مهم بیان کرد.

وی افزود: قرآن کریم عامل وحدت مسلمانان است و اسلام بر سه نوع وحدت تأکید دارد؛ اول: وحدت بشریت و انسانی؛ انسان نیازمند امنیت جانی است و اسلام و قرآن بر وحدت انسانی تأکید می‌کنند تا وحدت کل بشر محقق شود.

دوم: وحدت امت مسلمان؛ مهم‌ترین موضوع در قرآن کریم، وحدت امت اسلامی است که باید از جانب همه پیروان اسلام از مذاهب مختلف مورد اهتمام واقع شود تا دشمنان اسلام بر مسلمانان چیره نشوند.

سوم: وحدت ادیان توحیدی که ضرورت دارد پیروان ادیان مختلف توحیدی به منظور یکپارچگی مردم جهان و امنیت آنها تلاش کنند.

وی تصریح کرد که بنا بر بیانات امام خمینی(ره) اهل سنت و شیعیان باید با انسجام و وحدت با مشکلات و توطئه‌های دشمنان مقابله کرده و بر توطئه‌ها پیروز شوند/.

 

captcha