تشیع، قرائتی از اسلام در کنار قرائت‌های دیگر نیست/ یگانگی تشیع و اسلام ناب
کد خبر: 3670156
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

تشیع، قرائتی از اسلام در کنار قرائت‌های دیگر نیست/ یگانگی تشیع و اسلام ناب

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه با بیان اینکه تشیع، قرائتی از اسلام در کنار قرائت‌های دیگر نیست، گفت: تشیع همان اسلام ناب و تفسیر معصومین(ع) از اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی 14 آذر در ادامه تفسیر سوره زمر گفت: خداوند خطاب به مومنان فرمود که تقوای الهی داشته باشید و بدانید برای نیکوکاران، حسنه می‌دهیم که می‌تواند حسنه در دنیا و آخرت را شامل شود.
وی افزود: مومنان مکه در تنگنای زیادی قرار داشتند که بشارت از سوی خداوند برای آنان مبنی بر مهاجرت پیش آمد و فرمود ارض الله واسعه؛ البته اگرچه این آیه مربوط به آن زمان است ولی می‌توان با الغای خصوصیت، برداشت عامی برای همه دوران‌ها داشته باشیم بنابراین امروز هم اگر کسی برای حفظ دین خود مهاجرت کند مصداق این آیه قرار می گیرد.
این استاد تفسیر حوزه بیان کرد: از آن جا که مهاجرت کار بسیار دشواری حتی در دوره حاضر با این همه پیشرفت است خداوند وعده داده که صبر بر این سختی، پاداش کامل و اجر بغیر حساب از سوی خدا به او داده خواهد شد.
وی تاکید کرد: اجر بی حساب تفضل الهی به صابران است که به خاطر خدا سختی‌ها را تحمل می‌کنند و بشارت بزرگی برای همه کسانی است که به گرفتاری‌های دنیا گرفتار شده و در عین حال ناشکری نکرده و کفر نمی‌گویند.
وی همچنین در ادامه تفسیر سوره «ص» گفت: اهل توبه بودن خیلی مهم است و این تعبیر در مورد کسانی مانند حضرت داود(ع) به کار رفته و ایشان اواب معرفی شده است.
وی افزود: انسان نباید مایوس شده و یاس از روح الله داشته باشند زیرا خداوند بخشنده و آمرزنده است البته این به معنای آن نیست که انسان گناه کرده و توبه را به اینده موکول کند، زیرا بسیاری از کسانی که توبه را به تاخیر می‌اندازند اهل نار هستند.
هادوی تهرانی عنوان کرد: خداوند به علت همین توبه دائمی سلیمان و داود و ... آنان را نعم العبد معرفی کرده است بنابراین اگر غفلتی متجه ما شد و حق الناسی داشتیم در اولین زمان جبران و اگر حق الله است در اولین زمان استغفار کنیم.
وی همچنین با تبریک میلاد پیامبر(ص) گفت: تشیع یک تفسیر خاص از اسلام نیست که در عرض سایر تفاسیر باشد بلکه اسلام ناب و خالص از منبع معصومین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) است و مابقی مذاهب، تفسیرهایی است که در آن اشتباه می‌کنند.
وی با بیان اینکه ائمه(ع) ممکن نیست خلاف قرآن سخنی بیان کرده باشند افزود: ائمه(ع) هرگز نفرموده‌اند شما که شیعه و محب ما هستید هر کاری دلتان خواست بکنید و ما بهشت را برای شما تضمین می‌کنیم.
هادوی تهرانی بیان کرد: ما تصور مقام پیامبر(ص) را هم نداریم ولی خداوند به ایشان نیز فرموده که بگو از عذاب روز قیامت خوف دارم و در این حال ما به مردم بگوییم شما هر کاری می‌خواهید بکیند و فقط در ایام شهادت امام حسین(ع) سیننه بزنید و همه چیز برطرف می‌شود آیا خود امام حسین(ع) این استدلال را قبول دارند؟.

captcha