معجزه‌هایی برای یک جانباز در کتاب «معجزه شیلر»
کد خبر: 3670376
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

معجزه‌هایی برای یک جانباز در کتاب «معجزه شیلر»

گروه فرهنگی: مدیر انتشارات «مهر زهرا(س)» در خصوص کتاب «معجزه شیلر»، اظهار کرد: این کتاب روایتی از خاطرات اکبر کاظمی نجف‌آبادی، جانباز دوران دفاع مقدس است که به دلیل حوادثی در جنگ در دره شیلر تنها می‌ماند و معجزه‌های بسیاری برای او رخ می‌دهد.

محمدرضا نوریان، مدیر انتشارات «مهر زهرا(س)» و جانباز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به معرفی کتاب «معجزه شیلر» پرداخت و افزود: این کتاب روایتی از خاطرات اکبر کاظمی نجف‌آبادی، جانباز دوران دفاع مقدس است که برای اولین بار توسط انتشارات «مهر زهرا(س)» منتشر شد که در هشتمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس مشهد هم ارائه شد.
وی ادامه داد: این کتاب حاصل مصاحبه انتشارات «مهر زهرا(س)» با این جانباز محجوب است وما به‌ سختی توانستیم با ایشان مصاحبه داشته باشیم؛ پس از اینکه امکان تبدیل خاطرات اکبر کاظمی به فیلم فراهم نشد، ما تصمیم گرفتیم کتابش را منتشر کنیم که توضیحات بیشتر در این مورد، در کتاب آمده است.
نوریان با بیان اینکه «معجزه شیلر» به سوژه‌ بسیار عالی و نابی پرداخته که لازم بود مطرح شود، اظهار کرد: این کتاب خاطرات کماندویی است که پس از پایان سربازی عضو بسیج می‌شود و پس از آن، به دلیل ورزیده و نترس بودن، در بخش اطلاعات عملیات تخریب در جبهه فعالیت می‌کند.

مدیر انتشارات «مهر زهرا(س)» ادامه داد: وقتی در عملیات «والفجر چهار» به همراه عده‌ای از رزمندگان برای شناسایی پیشروی می‌کنند، اکبر کاظمی به همراه یکی دیگر از هم‌رزمانش، گوینده زخمی می‌شود؛ بقیه رزمندگان برای گزارش اطلاعات برمی‌گردند اما این دو نفر بین مرز ایران و عراق می‌مانند اما گوینده هم خودش را نجات می‎دهد و اکبر کاظمی در دره شیلر، محلی بین ایران و عراق تنها می‌ماند.
نوریان بیان کرد: اکبر کاظمی 19 روز در دره شیلر می‌ماند و در این مدت بین 30 تا 40 معجزه برایش اتفاق می‌افتد؛ به‌ عنوان‌ مثال می‌گوید: چون بوی خون پایش که روی مین رفته بود در آن محل پیچیده بود، حیوانات زیادی به سمتش می‌رفتند اما احساس می‌کند دو حیوان اطرافش می‌چرخند و از او در مقابل حیوانات دیگر محافظت می‌کنند.
وی با ابراز این مطلب که خواندن کتاب «معجزه شیلر» باعث می‌شود مخاطب مظلومیت جانبازان را درک کند، اضافه کرد: متأسفانه امروز در جامعه ما به این عزیزان خیلی توجه نمی‌شود.

captcha