حرکت بیداری اسلامی افق‌های بلندی را مورد توجه قرار داده است
کد خبر: 3670421
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
حجت‌الاسلام موسوی:

حرکت بیداری اسلامی افق‌های بلندی را مورد توجه قرار داده است

گروه سیاسی: قائم مقام تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دشمنان با ایجاد درگیری‌های مختلف در منطقه به دنبال تضعیف دنیای اسلام هستند، گفت: تلاش می‌کنند تا جوامع اسلامی به وضعیت قبلی خود بازگردند در حالیکه حرکت بیداری اسلامی در ابتدای مسیر است و افق‌های بلندتری را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی موسوی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت که در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی پیش از ظهر امروز در تالار زرین هتل آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات در جهان اسلام به جدایی دین از سیاست بر می‌گردد، تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) اسلام دیانتش عین سیاست و سیاستش نیز عین دیانت است.
وی اضافه کرد: کشورهای استکباری تلاش کردند دنیای اسلام به فکر مباحث سیاسی نباشد و به نماز، روزه و عبادت و مسائل فردی بپردازد تا عالمان دینی را از قدرت سیاسی در جامعه جدا کنند اما امام خمینی(ره) این درس را به مردم دادند که اگر اسلام از آموزه‌های سیاسی دور باشد اسلام آمریکایی می‌شود.
قائم مقام تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دشمنان با ایجاد درگیری‌های مختلف در منطقه به دنبال تضعیف دنیای اسلام هستند، عنوان کرد: تلاش می‌کنند تا جوامع اسلامی را قانع شوند به وضعیت قبلی خود بازگردند در حالی که حرکت بیداری اسلامی در ابتدای مسیر است و افق‌های بلندتری را مورد توجه قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت نخبگان جهان اسلام آگاهی دادن به جامعه اسلامی است؛ اگر بخواهیم ارزش دستاوردهای جبهه مقاومت را حفظ کنیم باید به دنیای اسلام آگاهی دهیم که حرکت داعش به غیر از فتنه چیز دیگری نبوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی یادآور شد: اگر به گذشته تاریخ اسلام برگردیم مشاهده می‌کنیم که برخی می‌گفتند که قاتل و مقتول در آتش است در حالیکه جهادی که حزب‌الله، ایران اسلامی و نیروی مقاومت می‌کند ارزشمند است و با کشتارهای داعش در نقاط مختلف قابل مقایسه نیست.

captcha