قضاوت میان حجم بالای متسابقان با دو مقطع سنی کار سختی بود/ تدبیر خوب مسئولان
کد خبر: 3670580
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
شبانی قهرودی:

قضاوت میان حجم بالای متسابقان با دو مقطع سنی کار سختی بود/ تدبیر خوب مسئولان

گروه مسابقات: داور حسن حفظ رشته حفظ 10 جزء بانوان مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: با توجه به حجم بالای شرکت‌کنندگان در این دوره، قضاوت به مانند گذشته میان دو گروه سنی کار سختی بود و هنگامی که مقاطع سنی جدا می‌شود، با عدالت بهتری قضاوت می‌شود.

نجمه شبانی‌قهرودی، داور حسن حفظ در رشته حفظ 10 جزء یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در مقطع زیر 16 سال و 16 تا 30 سال در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره سطح رقابت‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه سه روز هست که از زمان رقابت‌های این رشته می‌گذرد، سعی شد که سؤالاتی که از مقطع زیر 16 سال پرسیده می‌شود منعطف‌تر و با نرمش بیشتری باشد به گونه‌ای که سؤالات آسان‌تری پرسیده می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان بسیار است، قطعا افراد نخبه و قوی نیز در میان آنها وجود دارد و در کنار آنها نیز افراد ضعیف و متوسطه نیز هستند.
شبانی‌قهرودی عنوان کرد: هر سال تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات گسترده‌تر می‌شود و انگیزه دوستان برای شرکت در این مسابقات بیشتر می‌شود و شاید یکی از این دلایل نیز اهدای جوایز حتی به افرادیست که حد نصاب لازم را در هر رشته کسب کرده باشند و همین موجب تشویق دوستان در عرصه حفظ قرآن می‌شود.
وی در خصوص افزوده شدن یک مقطع سنی به این دوره از مسابقات، ادامه داد: سال‌های گذشته طی دو سطح زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شد و خوب شد که مسئولان این تدبیر را اندیشیدن چون تعداد شرکت‌کنندگان بالا بود و اگر قرار بود در همان دو سطح اجرا می‌شد، قضاوت و داوری سخت‌تر می‌شد. ضمن اینکه از لحاظ بحث داوری هنگامی که مقاطع سنی جدا می‌شود، هم با عدالت بهتری قضاوت می‌شود و هم داوران بدور از خستگی می‌توانند داوری را انجام دهند.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از 15 تا 24 آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
captcha