اقدامات ترامپ برای جبران شکست در خاورمیانه است
کد خبر: 3670612
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

اقدامات ترامپ برای جبران شکست در خاورمیانه است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت زاهدان گفت: اقدامات ناشیانه ترامپ، آن هم در شرایطی که گروه تروریستی داعش که دست‌پرورده دنیای استکبار است، قدرت خود را از دست داده، نشانه تلاش آنان برای جبران شکست‌هایشان در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت شهرستان زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه، 17 آذرماه، گفت: رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس منتقل شود تا کشور اسراییل و مالکیت آن بر قدس شریف به رسمیت شناخته شود، در حالی که این اقدام نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است.
وی ادامه داد: اقداماتی این‌چنینی از سوی امریکا، آن هم در شرایطی که گروه تروریستی داعش که دست‌پرورده دنیای استکبار است، قدرت خود را از دست داده، نشانه تلاش آنان برای جبران شکست‌هایشان در خاورمیانه است.
امام جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: دولت امریکا در سیاست‌های خود در منطقه، با شکست مواجه شده است و بنابراین راهی جز این یاوه‌گویی‌ها ندارد؛ اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، انشاء‌الله تا چند سال دیگر، اثری از این رژیم غاصب نخواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت و اهمیت اتحاد مسلمین، بیان کرد: متأسفانه عواملی بر سر راه وحدت اسلامی وجود دارد که باید آنان را شناخت و از میان برداشت؛ یکی از این موانع، جهل است. متأسفانه برخی افراد به اهمیت وحدت پی نبرده‌اند و آن را درک نکرده‌اند.
راهداری ادامه داد: وجود کشورهای استبدادی و دولت‌هایی که ادعای اسلام دارند، اما با دشمنان اسلام همدست هستند، مانند رژیم آل سعود، از دیگر عواملی است که نمی‌گذارند وحدت میان امت اسلامی شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: توطئه دشمنان برای تجزیه کشورهای اسلامی و همچنین پررنگ کردن اختلافات قومی و مذهبی، از دیگر موانع وحدت است؛ همان‌طور که دیدیم بلافاصله بعد از شکست داعش در عراق، طرح تجزیه این کشور و استقلال اقلیم کردستان را مطرح کردند.
به گزارش ایکنا، نمازگزاران زاهدانی بعد از پایان مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، در محکومیت دستور ترامپ مبنی برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس شریف، تظاهرات کردند.

captcha