هدف ترامپ به چالش‌کشیدن تمام امت اسلام است
کد خبر: 3670707
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
رئیس مرکز فرهنگی «بدر» لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

هدف ترامپ به چالش‌کشیدن تمام امت اسلام است

گروه بین الملل: رئیس مرکز فرهنگی «بدر» لبنان با اشاره به معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیست از سوی رئیس جمهور آمریکا، گفت: ترامپ با این اقدام بی‌خردانه، به دنبال جبران شکست‌های خود در منطقه خاورمیانه به‌ویژه عراق و سوریه است.

تصمیم بی‌خردانه ترامپ واکنشی به شکست آمریکا در منطقه است
شیخ «محمد فرید قدوره»، روحانی مبارز فلسطینی و رئیس مرکز فرهنگی «بدر» لبنان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به این مطلب اشاره کرد و گفت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یک تصمیم «بی‌خردانه» است.
 
وی افزود: ترامپ برای به چالش‌کشیدن تمامی امت اسلام، شهر قدس که همه مسلمانان درباره جایگاه و اهمیت آن اجماع‌نظر دارند، را انتخاب کرد.

این فعال سیاسی فلسطینی در ادامه، این تصمیم ترامپ را گامی در ادامه دشمنی آشکار وی با مسلمانان جهان توصیف کرد و گفت: این اقدام نه تنها چالشی برای ملت فلسطین است، بلکه چالشی بزرگ برای امت اسلامی و عربی محسوب می‌شود؛ زیرا هدف ترامپ از این تصمیم به مبارزه طلبیدن مسلمانان جهان است و به همین خاطر وی شهر قدس را انتخاب کرد.

شیخ قدوره در ادامه تصریح کرد: پاسخ به این بخش از سریال اشغالگری برای ملت فلسطین سخت نخواهد بود و فلسطینیان با استفاده از همه امکانات موجود در برابر این تصمیم استکبار جهانی خواهند ایستاد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این اقدام بی‌خردانه دولت آمریکا، اقدامات نظامی در سرتاسر فلسطین نه تنها در اعتراض به این اقدام ترامپ بلکه برای پاکسازی همه سرزمین فلسطین از نیروهای دشمن از سر گرفته شود.
 
اقدام ترامپ مرتبط 

این مبارز فلسطینی، اقدام ترامپ را با شکست آمریکا در منطقه مرتبط دانست و گفت: دونالد ترامپ با معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل به دنبال جبران شکست‌های خود در خاورمیانه است.

وی افزود: طرح آمریکا در عراق با شکست رو به رو شد. آمریکا در سوریه نیز شکست خورد و اکنون به دنبال یک پیروزی برای جبران این شکست‌ها است.

شیخ قدوره تصریح کرد: بدون شک این اقدام آمریکا نیز با ادامه راه مقاومت با شکست مواجه خواهد شد.

این مبارز فلسطینی در پایان خواستار همبستگی همه ملت‌های مسلمان جهان با مردم فلسطین و حمایت تسلیحاتی، نظامی، دیپلماتیک و لجستیک از فلسطینیان شد.
 
یادآور می‌شود، شیخ «محمد فرید قدوره»، روحانی مبارز فلسطینی و رئیس مرکز فرهنگی «بدر» لبنان از شرکت‌کنندگان در سی‌ویکمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بود که 14 تا 16 آذرماه در تهران برگزار شد/.
captcha