اعلام قدس اشغالى به‏ عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى، از سر ضعف است‏
کد خبر: 3670763
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

اعلام قدس اشغالى به‏ عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى، از سر ضعف است‏

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه فاروج با اشاره به توطئه جدید آمریکا مبنی بر تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: اعلام قدس اشغالى به‏عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى، از سر ضعف است‏.

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ميهمانان كنفرانس وحدت، حاكمان وابسته معضل جهان اسلام شده‏اند که اگر این وابستگی نبود، امروز قدس اشغال نمی شد.
وی با اشاره به اینکه استراتژى دشمن جنگ مذهبى و تاکتیک جمهورى اسلامى ایران، بازدارندگى مقتدرانه است، خاطرنشان کرد: توطئه جديد آمريكا اعلام قدس اشغالى به‏عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى، از سر ضعف است.
وی با اشاره به اینکه یهود از روز نخست تشکل قوم خود، واکنش های ناشایستی نشان داده و در زمان هر پیامبری به گونه ای نافرمانی و مخالفت خود را ابراز داشته است، خاطرنشان کرد: صفحات تاریخ گواه گویا و شاهدی بی طرف بر این مدعا است.
وی ادامه داد: بازماندگان قوم بنی اسرائیل در آغاز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) آن چنان دست به دشمنی و عداوت زدند که قرآن مجید از آنان با عنوان سرسخت ترین دشمن مسلمانان یاد می کند.
امام جمعه فاروج با بیان اینکه خداوند کریم در سوره اسرا آیه 5 و 17 می فرماید، «وَ قَضَیْنا إِلى‏ بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً () فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً (۵) ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّهَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفِیراً (اسرا/۱۷)» اظهار کرد: اشاره شده است که ما به بنى اسرائیل در کتاب (تورات) اعلام کردیم که دو بار در زمین فساد خواهید کرد، و برترى جویى بزرگى خواهید نمود.
حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه خداوند متعال می فرماید هنگامى که نخستین وعده فرا رسد، مردانى پیکار جو را بر شما مى‏فرستیم تا سخت شما را در هم کوبند حتى براى بدست آوردن مجرمان خانه‏ها را جستجو مى‏کنند، و این وعده‏اى است قطعى، تصریح کرد: آورده شده که سپس شما را بر آنها چیره مى‏کنیم و اموال و فرزندانتان را افزون خواهیم کرد و نفرات شما را بیشتر از دشمن قرار مى‏دهیم.
وی با بیان اینکه هنگامى که وعده دوم فرا رسد، آن چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که آثار غم و اندوه در صورت هایتان ظاهر شده و داخل مسجد الاقصى مى‏شوند، گفت: برخی احتمال داده‏اند که این دو حادثه مربوط به رویدادهاى بعد از جنگ جهانى دوم و تشکیل حزبى به نام صهیونیسم و تشکیل دولتى با نام اسرائیل در قلب ممالک اسلامى است.
وی با اشاره به اینکه منظور از فساد اول بنى اسرائیل و برترى جویى آن‌ها همین است، اضافه کرد: منظور از انتقام نخست آن است که ممالک اسلامى در آغاز که از این توطئه آگاه شدند دست به دست هم داده و بیت المقدس و قسمتى از شهرها و قصبات فلسطین را از چنگال یهود بیرون آورند.
امام جمعه فاروج افزود: منظور از فساد دوم هجوم بنى اسرائیل با اتکاى نیروهاى استعمارى جهان‌خوار و اشغال سرزمین‌هاى اسلامى و گرفتن بیت المقدس و مسجد الاقصى است.
حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه به این ترتیب باید مسلمانان در انتظار پیروزى دوم بر بنى اسرائیل باشند به طورى که مسجد الاقصى را از چنگال آن‌ها بیرون آورند، ادامه داد: مسلمانان طبق آیه قرآن کریم، نفوذ اسرائیل را از این سرزمین اسلامى به کلى قطع می کنند و این همان وعده فتح و نصرت الهى است نسبت به مسلمانان .
وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بداند صهیونیسم مانند محتضری است که آخرین لحظات عمرش را سپری کرده و همه پزشکان از بهبود او قطع امید کرده اند.
وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی مقام معظم رهبری و شواهد، بررسی های تاریخی و وقایع سال‌های اخیر این پیش بینی تایید شده که رژیم صیونیستی در ۲۵ سال آینده ازبین خواهد رفت.
امام جمعه فاروج با تاکید بر اینکه حکام مرتجع عرب به خود آمده و نگذارند بیشتر از این آبرو وحیثتشان از بین رود، گفت: با اقدام ابلهانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نابودی اسرائیل تعجیل شده و به یقیین با آتش خشم و قهر امت های بیدار اسلامی مواجه خواهند شد.

captcha