آموزش برنامه‌های قرآنی در مدارس همراه با جذابیت و تنوع باشد
کد خبر: 3671039
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
عبادی:

آموزش برنامه‌های قرآنی در مدارس همراه با جذابیت و تنوع باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرروش شهرستان طارم گفت: آموزش برنامه های قرآنی در مدارس باید همراه با شادابی، جذابیت و تنوع باشد تا شاهد جذب دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های قرآنی باشیم.

عبادالله عبادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان طارم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با اشاره به برگزاری جلسات شورای قرآنی در این اداره، اظهار کرد: اگر بهترین ساعات آموزشی مدارس به برنامه‌های قرآنی اختصاص یابد و فضای آموزشی همراه با عشق و محبت و به دور از برخوردهای خشک و کلیشه‌ای باشد، مخاطبان زیادی جذب کلاس‌های آموزشی خواهند شد.
 
عبادی افزود: باید با آسیب‌شناسی به این سؤال پاسخگو باشیم که چرا یک کانال در فضای مجازی که توسط یک نفر اداره می‌شود هزاران عضو را به سوی خود جذب می‌کند ولی ما مربیان قرآنی در جذب و تربیت افرادی که شیفته قرآن و تعالیم آن باشند زیاد موفق نبودیم.
 
معاون پرروشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان طارم تاکید کرد: متولیان و مربیان قرآنی مدارس باید با استفاده از تکنولوژی روز، ایجاد جذابیت و نشاط و سرگرمی در برنامه‌های قرآنی، پرهیز از سخت‌گیری و پرخاشگری، برقراری ارتباط سازنده و مؤثر، ارائه توانمندی‌های کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان را به سوی فعالیت های قرآنی خود سوق دهند.
 
وی نقش دارالقرآن پیامبر اعظم (ص)، مربیان و معاونین پرورشی و دبیران دین و زندگی مدارس را در شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان بسیار مهم عنوان کرد و گفت: متولیان این حوزه در شهرستان طارم باید تلاش کنند ضمن برقراری ارتباط تنگاتنگی با دارالقرآن پیامبر اعظم (ص) شهر آب‌بر برنامه‌های قرآنی مشترکی نظیر محفل انس با قرآن، مسابقات قرآن، عترت، نماز، مصباح‌الهدی، درس‌هایی از قرآن، حفظ موضوعی قرآن، جشن تکلیف و سایر برنامه‌ها را برگزار کنند.
captcha