سومین دوره تربیت مربی حفظ قرآن خراسان رضوی در سال جاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3671123
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

سومین دوره تربیت مربی حفظ قرآن خراسان رضوی در سال جاری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری سومین دوره تربیت مربی ویژه طرح حافظان قرآن کریم خراسان رضوی در سال جاری به میزبانی مشهد خبر داد.

زبیده بیگلری، مسئول امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو دوره تربیت مربی ویژه مربیان طرح حافظان قرآن کریم در استان برگزار شده است که سومین دوره آن اواخر آذرماه برگزار خواهد شد.
وی در خصوص نحوه انتخاب مربیان برای حضور در سومین دوره تربیت مربی ویژه مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم، افزود: تعداد 135 مربی در آزمون شفاهی که مهرماه برگزار شد شرکت کردند که از این تعداد 80 نفر نمره حد نصاب حضور در این دوره را به دست آوردند.
مسئول امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: 80 منتخب پس از آزمونی که دوشنبه، 20 آذر از ساعت 9 تا 14 در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار شد در صورت کسب حسن حفظ 50 به بالا و تجوید 12 به بالا می توانند در کلاس‌های این دوره حضور یابند.
وی بیان کرد: این دوره با هدف ارتقاء سطح حفظ مربیان و آشنایی با شیوه کلاسداری با حضور حجت‌الاسلام سیدعباس مهندسی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.
بیگلری ابراز کرد: چرایی حفظ قرآن و رفع شبهات، روش حفظ و تثبیت محفوظات، آشنایی با حفظ موضوعی، آشنایی با احکام، آداب و آفات حفظ، روش تدریس، ترجمه و مفاهیم حفظ، اصول کلاسداری حفظ، اصول عمومی کلاسداری و کارگاه آموزشی تدریس حفظ از جمله موضوعات تدریس در سومین دوره تربیت مربی ویژه مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی است.
مسئول امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: این دوره از صبح سه شنبه، 21 آذرماه در مرکز آموزشی شهید شهریاری دانشگاه فردوسی آغاز می شود و تا جمعه، 24 آذرماه ادامه دارد.
وی در خصوص برنامه های جانبی این دوره نیز اضافه کرد: مراسمی با عنوان «آغاز راه» با هدف تعهد مربیان در راستای گام برداشتن در مسیر قرآن، پنجشنبه، 23 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با قرائت میثاقنامه و اجرای تلاوت حفظ فاطمه علی آبادی از مربیان طرح حفظ برگزار خواهد شد.

captcha