برپایی نماز استسقاء فردا در فاروج
کد خبر: 3671302
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

برپایی نماز استسقاء فردا در فاروج

گروه معارف: امام جامعه فاروج گفت: به جهت کاهش نزولات جوی و طلب باران از خداوند متعال فردا در فاروج نماز استسقاء برپا می شود.

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: آداب برگزاری این نماز بدین گونه است که مومنان در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه روزه گرفته و عصر روز دوشنبه نماز را به جماعت اقامه می کنند.
وی ادامه داد: این نماز فردا ظهر ساعت 15 با حضور امت خداجوی فاروج در گلزار شهدای این شهرستان برگزار می شود.
امام جمعه فاروج اضافه کرد: از طریق کانال های اطلاع رسانی مجازی به تمامی مساجد روستاهایی که ائمه جمعه دارند نیز اقامه این نماز یادآوری شده است.
حجت الاسلام قلیزاده در خصوص کیفیت نماز استسقا نیز توضیح داد: این نماز دو ركعت و مانند نماز عیدین یعنی عید فطر و عید قربان، است که در در هر ركعت یك حمد و یك سوره توحید، و در ركعت اول، پنج تكبیر دارد و در ركعت دوم چهار تكبیر، پس از هر تكبیر در هر ركعت، یك قنوت است.
وی اضافه کرد: بهتر است در قنوت، دعایی خوانده شود كه طلب باران در آن است. .
حجت الاسلاک قلیزاده با اشاره به اینکه دوسال گذشته نیز این نماز با حضور مومنان خداجو برگزار و باران رحمت الهی نصیب مردم فاروج شد، خاطرنشان کرد: نماز باران دستور موکد دین اسلام بوده و با اقامه آن به امید خدا شاهد نزولات آسمانی خواهیم بود.
وی با تاکید بر اعتقاد قلبی به این نماز پر فضیلت تصریح کرد: دو سال قبل نیز در شهرستان فاروج این نماز اقامه شد که مورد قدردانی و تایید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی قرار گرفت.

captcha