وضعیت سلامتی آیت‌الله عیسی قاسم روبه بهبودی است
کد خبر: 3671461
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
شيخ عبدالله دقاق در گفت‌وگو با ایکنا:

وضعیت سلامتی آیت‌الله عیسی قاسم روبه بهبودی است

گروه بین‌الملل: شیخ عبدالله دقاق، نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران، اعلام کرد: وضعیت سلامتی شیخ قاسم پس از انجام عملیات جراحی و معاینات پزشکی پایدار و روبه بهبودی است.

سلامت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پایدار استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرين، دیروز(19 آذرماه) پس از انجام عمل جراحی و آزمایش‌‌های مختلف، از بیمارستان بین‌المللی بحرین مرخص و به خانه خود در شهرک «دراز» منامه منتقل و مجددا توسط رژیم آل‌خلیفه در بازداشت خانگی و محاصره قرار گرفت.

در همین راستا خبرگزاری ایکنا، گفت‌وگویی با شیخ عبدالله دقاق، مدیر حوزه‌های علمیه بحرینی‌ها در قم و نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران انجام داده و آخرین اوضاع سلامتی آیت‌الله قاسم را از وی جویا شده است.


شیخ عبدالله دقاق درباره آخرین اوضاع سلامت آیت‌الله عیسی قاسم گفت: شیخ قاسم پس از ماه‌ها حصر خانگی، در بیمارستان تحت معاینات پزشکی ضروری و عملیات جراحی قرار گرفت، اما در حال حاضر، اوضاع سلامتی ایشان پایدار و روبه بهبودی است و از مرحله خطر عبور کرده است.


نماینده آیت‌الله قاسم در ایران ادامه داد: شیخ قاسم نیازمند مراقبت‌های ویژه است، زیرا ایشان به بیماری‌های مزمن مختلفی مبتلا شده و در یک سال و نیم گذشته این بیماری‌ها به دلیل محاصره شدید نیروهای آل‌خلیفه، تشدید و پیامدهای ناگواری برای وی داشته‌ است.


وی در ادامه بر ضروت رفع محاصره خانگی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تأکید کرد و گفت: محاصره اجباری ایشان در وخامت اوضاع سلامتی وی تأثیرگذار بوده است.

سلامت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پایدار است


دقاق گفت: ده نفر از پزشکان متخصص در بیمارستان بین‌المللی بحرین مسئولیت مداوی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را برعهده داشتند.


نماینده آیت‌الله قاسم در ایران در ادامه، اعمال فشار بر حکومت بحرین برای آزادی آیت‌الله قاسم را خواستار شد و تصریح کرد: ضروری است تا مردم بحرین با فشار و حضور گسترده در منطقه «الدراز» ـ محل سکونت شیخ عیسی قاسم ـ برگزاری تظاهرات و فشارهای رسانه‌ای، حقوقی و دیپلماتیک، محاصره اجباری ایشان  را بشکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرین درشهر قم در ادامه ابراز امیدواری کرد که مسائل و بحران بحرین حل و فصل شود و شیخ قاسم با سلامتی کامل، قیام و انقلاب مردمی  بحرین را تا رسیدن به نتیجه مطلوب رهبری کند.

ادیت شده؛ وضعیت سلامتی آیت‌الله عیسی قاسم روبه بهبودی است

یادآور می‌شود، منزل و محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم در شهرک «دراز» منامه از خردادماه سال 95 در محاصره نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه است.

این محاصره‌ امنیتی در طول یک‌سال و نیم گذشته باعث محرومیت وی از هر گونه درمان پزشکی شده و با توجه به سن ایشان و ابتلای شیخ قاسم به چند بیماری مزمن، حیات ایشان را در معرض خطر قرار داده بود که با انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری مواجه شد و فشارهای بین‌المللی بر حکومت بحرین منجر به انتقال ایشان به بیمارستان شد/.

captcha