نهاد رهبری در دانشگاه از فعالیت‌های سازمان دانشجویان حمایت می‌کند
کد خبر: 3671495
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

نهاد رهبری در دانشگاه از فعالیت‌های سازمان دانشجویان حمایت می‌کند

گروه فرهنگی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک ضمن بازدید از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به برنامه‌های هدفمند این سازمان گفت: نهاد رهبری از فعالیت‌های فرهنگی سازمان دانشجویان که به تعالی اخلاق و مطالبات دانشجویان توجه دارد حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسینی مطلق، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، یکشنبه 19 آذرماه با بازدید از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی در جریان آخرین فعالیت‌های این سازمان قرار گرفت.
حجت‌الاسلام حسینی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه اراک در این دیدار گفت: نکات مهمی در محیط های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها مورد غفلت اساتید و متصدیان فرهنگی قرار گرفته است.
وی با اشاره به روایات ائمه(ع) درباره ویژگی‌های محیط علمی گفت: اخلاق حلقه مفقوده محیط‌ های علمی است هر مسئولی در دانشگاه باید خود، طلایه دار اصلاح روند اخلاقی و فرهنگی دانشگاه‌ باشد.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی شهید رضایی و الزهرا و سلف غذاخوری دانشجویان گفت: باید پای حرف دانشجویان نشست و مطالبات آنها را در برنامه‌ریزی های دانشگاه دید، انجمن‌های دانشجویی نقش مهمی در پویایی دانشگاه دارند بی‌مهری به آنها به دانشگاه آسیب می‌رساند هر مسئولی در دانشگاه باید به خود یادآوری کند که در قبال دانشجو مسئول است.
وی ضمن تقدیر از برنامه‌های سازمان دانشجویان در دانشگاه اراک گفت: برنامه‌های هدفمند این سازمان از جمله مناظرات دانشجویی، دانشجو معلم قرآن، کلاس‌های تجوید، اردوی‌های دانشجویی و... هم برای دانشجویان و هم دانشگاه مفید و پاسخگوی مطالبات قشر دانشجو است.
حجت‌الاسلام حسینی مطلق با اشاره به برخی محدودیت‌های کار فرهنگی در دانشگاه گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اجرا و برنامه‌ریزی برخی از برنامه‌های دانشجویی با سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی همکاری‌های بیشتر و مؤثرتری خواهد داشت.
علی عقیلی، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات کار فرهنگی در دانشگاه گفت: مخاطب کار فرهنگی، اندیشه و قلب انسان است و برای افرادی که چشم و گوششان معطوف به امور جزئی حیات است و عمومی که فرصت رهایی از امور دنیوی را ندارند، مباحث فرهنگی محلی از اعراب ندارد.
وی افزود: به همین دلیل است که سخن بسیاری از اهل فرهنگ با وجود اینکه شاهد تأثیر فرهنگ بیگانه در جامعه هستند تأثیر جدی در جامعه ندارد و گوش شنوایی هم برای دغدغه‌های این قشر نمی‌توان تصور کرد.
عقیلی ادامه داد: بیماری فرهنگی همچون درد دندان است‌ و تا به ریشه نرسد انسان متوجه درد و تعفن، نمی‌شود که البته در چنین مواقعی درمان بسیار سخت و گاهی ناشدنی است. متأسفانه در جامعه امروز فرهنگ، سیاست و صنعت در عرض هم سنجیده می‏‌شوند و گاهی به دلیل غیرتولیدی بودن، فرهنگ، پست‌تر از سیاست و اقتصاد شمرده می‌شود.
مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: هر چند نمی‌توان معیشت را از دین و فرهنگ جدا دانست اما امروز شاهد، شكاف وحشتناكی میان عمل و نظر هستیم و به نوعی تنبلی و سهل‏ گیری دچار شده‌ایم متأسفانه بسیاری از اهل سیاست و اقتصاد تلاش می‌کنند فرهنگ و اهل آن را تابع خود کنند نتیجه این تفکر چیزی جز بی‏ هویتی نیست.
وی با تأکید بر اینکه دانشجو می‌تواند نگاه مدیران را به فرهنگ تغییر دهد گفت: بخشی از وضعیت امروز نتیجه بی‌توجهی به همین قشر دانشجو است کار فرهنگی در دانشگاه حرکت کردن در لبه تیغ است حساسیتی که نیاز به اخلاق مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها دارد.
عقیلی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی دانشجویی نیازمند حمایت مسئولان دانشگاه است گفت: سازمان دانشجویان از هیچ تلاشی برای تعالی فرهنگ دانشجویان و رفع نیازهای فرهنگی این قشر دریغ نمی‌کند و همکاری و حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از فعالیت‌های فرهنگی این سازمان نتایج بسیار مطلوب‌تری به همراه خواهد داشت.

captcha