یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده برگزار شد
کد خبر: 3671499
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به میزبانی روستای مزیدآباد؛

یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده برگزار شد

گروه اجتماعی: یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده و سالگرد شهدای گمنام و اولین سالگرد شهید بهمن مصائبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، یادواره 450 شهید گلگون کفن شهرستان خدابنده، سالگرد شهدای گمنام این شهرستان و اولین سالگرد عروج شهید بهمن مصائبی در مسجد امیر المومنین روستای مزید آباد برگزار شد.
 
در این مراسم معنوی آیت‌الله احدی، مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا برای رسیدن به کمال از تمام خواسته‌های دنیایی خود دست کشیدند، گفت: شهدا مسیر خود را به درستی انتخاب کرده بودند.
 
آیت‌الله احدی با تاکید بر اینکه شهدا به دین اسلام پای‌بند و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات بودند، افزود: شهدا به اهل بیت(ع) بسیار توسل داشتند و حتی برای رسیدن به مقام شهادت به اهل بیت(ع) متوسل می‌شدند.
 
وی افزود: شهدا گوش به فرمان رهبر بودند و ما نیز باید گوش به فرمان امام زمان خویش و مطیع امر رهبری باشیم.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدا از مال، زندگی، همسر و فرزند دل کنده و هجرت کردند. هجرت اصلی که خارج شدن از ظلمات و تاریکی و وارد شدن به نور بود.
 
ایثار شهدا رشد کشور را رقم زد
 
سردار ارجمندفر، جانشین تیپ 36 انصار المهدی استان دیگر سخنران این مراسم نیز اظهار کرد: به برکت خون و ایثار و گذشت شهدا است که کشور عزیز ما ایران با عزت و افتخار و آرامش در حال توسعه و شکوفایی و رشد داشت.
 
محبت سید الشهدا در دل شهدا نقش بسته بود
 
دیگر سخنران این مراسم نورانی حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه قیدار نیز ضمن گرامیداشت این مراسم گفت: ویژگی بارز شهدا این بود که محبت سیدالشهدا را در دل داشتند و تربیت شده  مکتب عاشورا بودند. همین عشق و دلدادگی بود که آنان را به اوج بندگی یعنی شهادت رسانید.
 
در ادامه حاضران در گلزار شهدا مزیدآباد حضور یافته و با نثار فاتحه به روح والای شهدا ادای احترام کردند.
captcha