یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد ریال وقف فعالیت‌های قرآنی شد
کد خبر: 3671523
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد ریال وقف فعالیت‌های قرآنی شد

گروه جامعه: قطعه زمینی به ارزش یک میلیارد ریال در خدابنده استان زنجان برای ترویج فعالیت‌های قرآنی وقف شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گزارشی از فعالیت‌های این اداره درباره احیا و حفظ موقوفات سخن گفت و اظهار کرد: به‌ منظور اعتمادسازی بین اوقاف ومردم اقدامات متعددی را طی امسال انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از وقف یک زمین در خدابنده به ارزش یک میلیارد ریال و به مساحت ۷۰۰ متر مربع طی دهه وقف خبر داد و گفت: این موقوفه توسط اسماعیل خدادادی برای آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی وقف شده است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به کنترل و تطبیق اطلاعات ۳۵۰ موقوفه در سامانه جامع موقوفات استان اظهار داشت: امسال ۳۶۰ مورد از نیات موقوفات در سامانه جامع تطبیق داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد صدور مفاصا حساب موقوفات و بقاع متبرکه را ۹۵۱ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: در این مدت تعداد اسناد هزینه مورد رسیدگی قرار گرفته نیز ۲ هزار و ۲۰۰ عدد بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین تعداد تخلیه و خلع ید متصرفان را در این مدت ۱۸ پرونده اعلام کرد و افزود: همچنین در ۹۷ مورد نسبت به پیگیری و اخذ آرا در مراجع و محاکم قضایی اقدام شده که ۹۳ مورد آن له موقوفات و اداره کل اوقاف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وقف یک زمین در خدابنده به ارزش یک میلیارد ریال و به مساحت ۷۰۰ متر مربع طی دهه وقف خبر داد و گفت: این موقوفه توسط اسماعیل خدادادی برای آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی وقف شده است.

captcha