پشت صحنه فتنه 88 کودتایی خزنده و نرم بود
کد خبر: 3671617
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

پشت صحنه فتنه 88 کودتایی خزنده و نرم بود

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: 9 دی روز سرنوشت‌ساز، محرک مردم به سمت اهداف نظام و بسیج مردم به سمت ولایت است.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی ، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در جلسه برنامه ریزی مراسم 9 دی که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: از مسائل مهم انقلاب ما این بود که چهره‌های ناشناخته، در حوادث شناخته شدند و این خاصیت هر انقلاب است.

وی در ادامه افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند: در تحولات اجتماعی و در دگرگونی‌های تاریخی، باطن افراد شناخته می‌شود.

آیت الله یعقوبی اشاره کرد: انسان‌ها را باید در تحولات و پدیده‌ها شناخت و در فرازوفرودهاست که خائن از خادم جدا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم هم به موضوع اشاره دارد که ما شمارا آزمایش می‌کنیم تا خائنین از خادمین و صادقین از کاذبین جدا شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از امتحانات سیاسی که برای ملت و انقلاب ما رخ داد، فتنه سال 88 بود، افزود: این فتنه یک حادثه حساب‌شده و از قبل طراحی‌شده توسط دشمنان داخلی و خارجی بود.

وی همچنین عنوان کرد: فتنه 88 توسط دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی با شعار تقلب آغاز شد و هدف اصلی آن‌ها نشانه گرفتن اصل ولایت‌فقیه و اصل نظام اسلامی بود.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: در کار و اعمال فتنه گران هیچ‌گونه منطق و عقلانیتی وجود نداشتو فتنه گران علی‌رغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب بر طبل خود کوبیدند و در آن موقعیت ضربه‌هایی را وارد کردند، اما ملت بصیر، غیرتمند و ولایتمدار ما در 9 دی 88 ضربه بسیار محکمی به دهان یاوه‌گویان و فتنه گران داخلی و خارجی زدند.

وی افزود: شعار افرادی که در خیابان‌ها ریخته بودند و اصل نظام و ولایت فقه را نشانه گرفته بودند این بود که نه غزه، نه لبنان، جانم فدای لبنان که این دروغی بیش نبود.

استاد درس خارج فقه حوزه های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: آن‌هایی که جانشان را فدای ایران کردند، شهدا بودند که با نثار خون خود نهال انقلاب را تنومند کردند.

وی در ادامه افزود: فتنه گران علی‌رغم شعارشان جانشان را فدای آمریکا و اهداف آن‌ها کردند، نه فدای ایران.

آیت الله یعقوبی گفت: فتنه 88 حادثه‌ای عمیق و چندبعدی بود اما حکمت‌های رهبر حکیم انقلاب، راه‌های برون‌رفت از آن را به ما نشان داد.

وی اشاره کرد: حرکت خودجوش مردم در 9 دی در دفاع از نظام و ولایت‌فقیه، باعث شد تا این روز به نام یوم‌الله نام‌گذاری شود.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسا نشمالی با بیان اینکه برخی از خواص در فتنه 88 از موردم عوام عقب ماندند و مردم اوج بصیرت خود را نشان دادند، افزود: مردم به فریاد «این عمار» رهبر معظم انقلاب، لبیک گفتند و سیلی محکمی به دندان و دهان آن‌هایی که برای این نظام و انقلاب خواب می‌دیدند، زدند.

وی خاطر نشان کرد: 9 دی روز رسوایی منافقان و نفوذی‌ها بود و این روز نقش بسیار زیربنایی در شناخت انقلاب دارد و باید یوم‌الله 9 دی به بهترین نحو ممکن پاس داشته شود و مسئولان باید در امر خصوص همت بیشتری داشته باشند.

آیت الله یعقوبی در پایان گفت: بسترسازی، فضاسازی و رسانه‌ای نمودن یوم‌الله 9 دی برای نسل جدید و تحلیل فتنه 88 از اهمیت زیادی برخوردار است و باید چند روز قبل از 9 دی اذهان عمومی نسبت به این مسئله آماده شود تا مردم با شور بیشتری در مراسمات 9 دی حضور پیدا کنند.

captcha