نماز جهت دهنده زندگی آدمی است
کد خبر: 3671654
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

نماز جهت دهنده زندگی آدمی است

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، گفت: نماز معنا دهنده و جهت دهنده به زندگی آدمی و عمود دین، پرچم اسلام و یادگار ادیان و انبیاء و محور قبول همه اعمال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان، امروز در اختتامیه طرح مبین در مراغه با بیان این که نماز معنا دهنده و جهت دهنده به زندگی آدمی و عمود دین، پرچم اسلام و یادگار ادیان و انبیاء و محور قبول همه اعمال است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح مبین مهارت افزایی مدیران مدارس در خصوص اقامه نماز در مدارس است و ما در این دوره به دنبال آموزش شیوه‌های مدیریت اقامه نماز و جذاب سازی برنامه های نماز در مدارس هستیم.

وی  با بیان این که اجرای طرح مبین می‌تواند راهکارهای لازم و هدفمند را به مدیران مدارس ارایه کند، افزود: اگر از این طریق بتوانیم آثار و فواید نماز را در بین دانش آموزان پرورش دهیم قطعا می‌توانیم اخلاق دانش آموزان را تقویت کنیم و ویژگی‌های صفا و صمیمیت را در بین دانش آموزان بالا ببریم و از این طریق خواهیم توانست از آسیب های اجتماعی دانش آموزان جلوگیری کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: ما باید از محور مشارکت پذیری و مشارکت جویی در اجرای برنامه ها استفاده کنیم تا سایر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها به مساعدت برنامه‌های فرهنگی و پرورشی دانش آموزان بشتابند که امروز شاهد مشارکت ستاد اقامه نماز در آموزش طرح مبین هستیم.

علمی تاکید کرد: معاونت پرورشی تمام فعالیت‌های پرورشی و برنامه‌های خود را بر اساس مدرسه محوری انجام می‌دهد زیرا مدرسه عامل شکل دهی شخصیت دانش آموزان است و نیز برنامه های تربیتی باید فراگیر باشد تا  عموم دانش آموزان از آن فعالیتها برخوردار شوند.

captcha