دیواری کوتاه‌تر‌ از دیوار جوانان وجود ندارد/عاقبت مشاوران جوان چه شد
کد خبر: 3671695
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

دیواری کوتاه‌تر‌ از دیوار جوانان وجود ندارد/عاقبت مشاوران جوان چه شد

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی گفت: در جامعه ما دیواری کوتاه‌تر از دیوار جوانان وجود ندارد، ستاد ساماندهی امور جوانان کارایی و خروجی لازم را ندارد و اگر قرار باشد به همین منوال ادامه پیدا کند دو یا سه جلسه هم زیاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استانداری مرکزی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که امروز، 20 آذر در استانداری برگزار شد، گفت: متاسفانه جوانان از آن چیزی که فکر می‌کنیم، مظلوم‌تر واقع شده‌اند، جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان از نشاط و پویایی لازم برخوردار نیست و از اداره‌کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی حوزه جوانان بیش از این انتظار می‌رود.
وی ادامه داد: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان باید از کارایی و بازدهی لازم برخوردار و تصمیم گیر باشد اما سطح جلسه و مباحثی که در آن بیان می‌شود در حد تصمیم گیری نیست و در حد جلسه کارشناسی است. درست است که جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان باید به طور منظم برگزار شود اما اگر قرار باشد در سطح فعلی بماند دو یا سه جلسه هم زیاد است.
استاندار مرکزی گفت: در جامعه ما دیواری کوتاه‌تر از دیوار جوانان وجود ندارد، در موضوع اشتغال جوانان هنوز اینگونه جلسات نتوانسته کارکرد لازم را داشته باشد، وزارت ورزش و جوانان به دنبال اشتغال جوانان در روستاهاست اما در استان هنوز اقدامی انجام نشده است، مشکل اعتبار مالی نیست و می‌توان از منابع دیگر در اختیار استفاده کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نزدیک به 4 سال است بحث بکارگیری مشاوران جوان روی میز دستگاه‌ها مانده قرار بود بالغ بر 2 هزار جوان به عنوان مشاور در کشور بکار گرفته شود ولی دریغ از جذب یک جوان و اگر به همین منوال پیش برویم جوانان از دولت دلسرد می‌شوند.
وی افزود: افزایش ngo ها حوزه جوان اقدام مناسبی است ولی آنچه مهم است خروجی ngo هاست نه افزایش آنها، باید فعالیت این نهادهای مردمی در قالب افزایش نشاط جوانان، اجرای کنسرت‌ در چهارچوب ضوابط، جشنواره‌ها و فعالیت‌های جوان پسند در قالب قانون باشد اینکه بخواهیم خانه جوان تاسیس کنیم اما جوانان و ngoها در آن رفت و آمد نداشته باشند ابتر خواهد ماند.
آقازاده گفت: نمی‌شود به بهانه اینکه قرار است وزارت ورزش و جوانان تفکیک شود، فتیله فعالیت‌های جوانان را پایین کشید، رئیس جمهور لایحه تفکیک حوزه جوانان را در ابتدای دولت به مجلس ارائه داد ولی متاسفانه به هر دلیلی مسکوت مانده است و یکی از اولویت اصلی دولت این است که تا پایان امسال این دو حوزه از یکدیگر همچون گذشته جدا شوند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ساختمانی که با اعتبارات ورزش و جوانان برای جوانان ساخته شده هم اکنون در دست شهرداری منطقه چهار است، گفت: تقاضای ما از شهرداری این است که در صورت امکان ساختمانی را در اختیار اداره ورزش و جوانان به ‌منظور ساخت خانه جوان قرار دهد تا بتواند فعالیت خود را آغاز کند و ما هم تا حد امکان اعتباراتی را برای این خانه اختصاص خواهیم داد.
آقازاده در پایان بیان کرد: اضافه کردن سمن‌ها و خانه جوان نیازمند برنامه و محتوا است و اگر این امر صورت گیرد تجربه ایجاد شهرداری منطقه شش اراک را مجدد خواهیم داشت.

captcha