هم‌افزایی متولیان فعالیت‌های قرآنی، راه مبدل شدن اصفهان به قطب قرآنی ایران است
کد خبر: 3671699
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

هم‌افزایی متولیان فعالیت‌های قرآنی، راه مبدل شدن اصفهان به قطب قرآنی ایران است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: مؤسسات قرآنی در استان اصفهان هر کدام وظایف خود را در حوزه‌های کاری مرتبط، انجام می‌دهند، ولی متاسفانه با یکدیگر هماهنگی‌های زیادی ندارند، در صورتی که اگر این هماهنگی افزایش یابد، قطعا شرایط برای اینکه اصفهان به‌عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی کشور و حتی جهان اسلام مبدل شود، مهیا خواهد شد.

مسعود ابوطالبی، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان در خصوص قابلیت‌های استان اصفهان برای تبدیل شدن به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور و جهان اسلام، اظهار کرد: استان اصفهان از دیرباز در فعالیت‌های قرآنی سهم عمده‌ای داشته است و بسیاری از اساتید تراز اول کشوری و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف قرآنی از اصفهان بوده‌اند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم پیش روی  فعالیت‌های قرآنی در استان اصفهان، عدم اتحاد و هم‌افزایی بین اساتید، صاحب نظران قرآنی و همچنین مؤسسات و سازمان‌های متولی برنامه‌های قرآنی است.
این فعال قرآنی افزود: مؤسسات قرآنی هر کدام وظایف خود را در حوزه‌های کاری مرتبط، انجام می‌دهند، ولی متاسفانه با یکدیگر هماهنگی زیادی ندارند، در صورتی که  اگر این هم دلی و هماهنگی افزایش یابد، قطعا شرایط برای اینکه اصفهان به‌عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی کشور و حتی جهان اسلام مبدل شود، مهیا خواهد شد.

ابوطالبی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که کمیته‌ای به منظور بررسی راهکارهای مبدل شدن اصفهان به‌عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی کشور تشکیل شود، زیرا با تشکیل این کمیته اتحاد بین فعالین قرآنی افزایش می‌یابد و به منابع مالی و بودجه‌ای رسیدگی بیشتری می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه به فعالیت‌های قرآنی، نگاه ویژه‌ای نشده و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل قرآنی که ایشان به صورت مکرر به آن‌ها تاکید دارند، رسیدگی نشده است، در حالی که ایشان بارها در سخنان‌شان فرموده‌اند تمام مشکلات کشور ما با قرآن حل می‌شود. اما متاسفانه اکنون در نهادینه کردن و تحقق ظرفیت‌های قرآنی در کشور و استان اصفهان، آن گونه که باید و شاید اقدامی جدی انجام نشده است.

captcha