خاطرات بانوان ایثارگر استان قزوین جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 3671700
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیر دایره مشارکت زنان در دفاع مقدس استان:

خاطرات بانوان ایثارگر استان قزوین جمع‌آوری می‌شود

گروه فرهنگی: مدیر دایره نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس استان قزوین گفت: آثار و مصاحبه‌ها و اسناد مرتبط با بانوان ایثارگر فعال استان جمع‌آوری می‌شود تا به‌صورت مکتوب در قالب کتاب و فیلم و مستند ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، نشست شورای راهبردی سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس استان قزوین در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار قزوین برگزار شد.
رقیه رجبی، مدیر دایره نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس استان قزوین در این نشست اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار در راستای مأموریت‌های خاص محوله خود در ابعاد مختلف حوزه دفاع مقدس ورود پیدا کرده که یکی از مهم‌ترین این ابعاد بخش تبیین نقش و جایگاه بانوان در 8 سال جنگ تحمیلی است.
وی افزود: در این راستا تلاش شد آثار و مصاحبه‌ها و استاد مرتبط با بانوان ایثارگر فعال شامل زنان و دختران و مادران شهدا، ایثارگران زن، امدادگران، زنان پشتیبانی‌کننده و شهدای زن استان جمع‌آوری شود تا به‌صورت مکتوب در قالب کتاب و فیلم و مستند ارائه شود.
رجبی بیان کرد: در استان شهید زن به‌صورت مستقیم نداشتیم و تنها 4 بانو که در بمباران شهرهای دیگر به شهادت رسیده‌اند، در گلزار شهدا تدفین هستند.
وی ادامه داد: شناسایی زنان ایثارگر، امدادگر و فعال استان قزوین در دوران دفاع مقدس انجام شد که به واسطه آن با 35 بانو ارتباط لازم برقرار شد تا خاطرات آن‌ها جمع‌آوری شود.
مدیر دایره نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: در سال گذشته 30 جلد کتاب منتشر شد که در میان آن 7 عنوان کتاب در حوزه زنان ایثارگر استان در قالب ادبیات داستانی به چاپ رسید.
رجبی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک استان قزوین بانوان فعال ایثارگر بسیاری دارد که امیدواریم بستر لازم برای شناسایی و جمع‌آوری آثار و خاطرات آن‌ها ایجاد شود.
در ادامه این نشست که با حضور نویسندگان، نخبگان و پژوهشگران و بانوان فعال دفاع مقدس استان برگزار شد، تعدادی از نویسندگان و نخبگان فرهنگی استان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه دفاع مقدس پرداختند.

captcha