تعداد تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی کم است
کد خبر: 3671730
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
حقیقی:

تعداد تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی کم است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی دارای 53 تشکل دانشجویی در حوزه جوانان این استان دارای جوانان شایسته و نقش آفرین است و تعداد تشکل‌های دانشجویی با جمعیت جوان هم‌خوانی ندارد و باید بیش از این باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که امروز، 20 آذرماه در استانداری مرکزی برگزار شد، با ابراز نارضایتی از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌ها در این ستاد گفت: اینکه 37 درصد از مدیران با وجود اینکه قانون آنها را ملزم کرده که در جلسات حضور یابند، بدون دلیل، غیبت می‌کنند یک ضعف مدیریتی است که باید هر چه سریع‌تر رفع شود.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها موظف هستند در جلساتی که استانداری ملزم کرده حضور داشته باشند و اینکه معاونین خود را به عنوان جانشین می‌فرستند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و غیبت فقط زمانی پذیرفتنی است که مدیر با وزیر مربوطه جلسه داشته باشد.
حقیقی تصریح کرد: مدیران به کرات در صحبت‌های خود جوانان را به عنوان ثروت و فرصت کشور توصیف می کنند اما متاسفانه در جلساتی که مربوط به امور جوانان است شرکت نمی‌کنند.
معاون سیاسی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای 53 تشکل دانشجویی در حوزه جوانان است، گفت: استان مرکزی دارای جوانان شایسته و نقش آفرین است و مفاخر تکرار نشدنی دارد، تعداد تشکل‌های دانشجویی در استان با جمعیت جوان هم‌خوانی ندارد و باید بیش از این باشد.
وی گفت: از سال 83 ادارات و دستگاه‌های دولتی موظف شدند یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند طبق بررسی بنده متاسفانه تاکنون این اتفاق در استان مرکزی نیافتاده است بخشی از این آسیب، به عدم حضور مدیران در جلسات برای گرفتن اعتبارات بر می‌گردد.
حقیقی در پایان بیان کرد: متوسط سرانه ورزشی در کشور 1.2 متر مربع است در حالیکه سرانه استان 86 صدم متر مربع است، افزایش سرانه ورزشی مسائل و مشکلات زیادی دارد اما راهکار خروج از این مشکلات باید در همین جلسات پایه‌ریزی و مسائل کارشناسی آن در جای دیگر بررسی شود.

captcha