پایان آذرماه؛ اعلام نتایج مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان رضوی
کد خبر: 3671752
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

پایان آذرماه؛ اعلام نتایج مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مدارس سراسر استان آغاز و نتایج تا پایان آذرماه اعلام خواهد شد.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش‌ وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش آموزی از ابتدای آذرماه آغاز شده که تا پایان آذرماه در حال برگزاری است.
وی گفت: هر مدرسه به صورت مجزا موظف است تا نسبت به برگزاری این دوره از مسابقات اقدامات لازم را انجام داده و گزارش کلیه فعالیت‌ها از ثبت‌نام تا اعلام نتایج این دوره از مسابقات را در سامانه ایران پرورشی ثبت کنند.
رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش‌ وپرورش خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات در هفت رشته قرآنی شامل قرائت تحقیق، ترتیل، مفاهیم، حفظ عمومی قرآن، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل در سراسر مدارس استان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: مفاهیم صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، انشای نماز، احکام نماز، اذان و مداحی از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند است.
مهدوی خواه در خصوص منابع مسابقات، تشریح کرد: منابع مسابقات با سازو کاری جدید در بستر سامانه ایران پرورشی بارگذاری شده و آن دسته از کتاب‌هایی که توسط مدارس درخواست شده در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی گفت: کتابچه‌های مصباح الهدی، طرح حفظ موضوعی با عنوان«نور باران»، رساله احکام مصور از جمله 62 عنوان کتابی است که در این حوزه‌ها به مدارس ارائه شده است.
رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش‌ وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: نتایج مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی تا پایان آذرماه اعلام خواهد شد.
وی افزود: به نفرات برتر لوح تقدیر با امضای مدیران آموزش‌ وپرورش و اوقاف و امور خیریه استان به همراه جوایزی اعطاء خواهد شد.

captcha