بزرگترین مشکل جهان اسلام، وهابیت است
کد خبر: 3671774
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
مدیر موسسه کلام اسلامی:

بزرگترین مشکل جهان اسلام، وهابیت است

گروه اجتماعی: مدیر موسسه کلام اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) وهابیت را بزرگترین مشکل جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین حبیبی تبار شب گذشته در مراسم تجلیل از اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: بدترین دشمن اسلام ومسلمانان، سلفیت است؛ امروزه این گروه ها در خدمت اهداف صهیونیست جهانی قرارگرفته اند و به رغم شکست، فکر آنها هنوز نیز به دنبال نفوذ است.
وی افزود: باید فکر سلفی گری را از بین برد، خطرناک ترین فکر برای جهان اسلام، نه تنها تشیع، تفکر سلفی گری است؛ این خطر از سوی آیت اله العظمی فاضل لنکرانی حس شد و ایشان نیز تلاش کردند که در مسیر دفاع از کیان تشیع و مکتب اهل بیت(ع) در حوزه تربیت شوند.
وی گفت: آنچه منظور نظر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی بود، تلاش فعالیت های کلامی با رویکرد تقریبی بود؛ این مرکز تحت نظر این مرجع تقلید در سال 1383 تاسیس شد و فعالیت های خوبی در ایران و خارج از کشور دارد.
حبیبی تبار اظهارکرد: فعالیت های این موسسه در مشهد با مجوز از حوزه علمیه مشغول به فعالیت است؛ از فعالیت های خارج از کشور این موسسه می توان به فعالیت های علمی و پژوهشی در افغانستان اشاره کرد.
وی گفت: از سال 83 تا کنون 188 نفر، پذیرش شدند که در 10 گروه آموزشی آموزش دیدند؛ در این میان 21 نفر از پایان نامه خود دفاع کردند و 20 نفر نیز در حال تنظیم پایان نامه نهایی هستند.
معاون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: بیش از58 جلد کتاب توسط پژوهشگران این موسسه به بازار نشر عرضه شده است؛ در سال 96، 27 عنوان درسی طرح شد و امروزه 25 استاد در این مرکز تدریس می کنند؛ 46 همایش و نشست علمی نیز برگزار شد
مدیر موسسه کلام اسلامی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) اظهارکرد: چهار هزار عنوان کتاب با 12 هزار جلد کاب در کتابخانه این مرکز وجود دارد؛ 20 کتاب از 58 کتاب منتشره این مجموعه در سال جاری منتشر شده است؛ فصلنامه مطالعات مقارن اسلامی در حال انتشار است.

captcha