انتشار «کریسمس در قرآن» در آلمان
کد خبر: 3671844
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

انتشار «کریسمس در قرآن» در آلمان

گروه بین‌الملل: کتاب «کریسمس در قرآن» به قلم «کارل جوزف کوش» نویسنده آلمانی است که در آن به تحقیق پیرامون میلاد حضرت عیسی(ع) در قرآن کریم پرداخته شده است.

 «کریسمس و قرآن»؛ پژوهشی پیرامون میلاد مسیح در اسلامبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه مصری الدستور؛ کتاب «کریسمس در قرآن» با هدف تحقیق عمیق درباره مسائل اساسی بین اسلام و مسیحیت نگارش شده‌ است.


در این کتاب 196 صفحه‌ای که اوایل آذرماه سال جاری توسط انتشارات آلمانی «کتابخانه جینکو» منتشرشده، نویسنده با بررسی و تحلیل مفصل متن قرآن و عهد جدید(انجیل) تلاش کرده‌ تا دیدگاه جدیدی از گفت‌وگوی ادیان مطرح کند.

 

این نویسنده آلمانی، مسلمانان و مسیحیان را تشویق می‌کند که با دقت تمام به قرائت قرآن کریم و انجیل بپردازند و در بخشی از کتاب، راه‌های تقویت ارتباط میان اسلام و مسیحیت بررسی شده است.


در این کتاب بحث‌هایی درباره حضرت مریم(س)، حضرت عیسی(ع)، شفای بیماران(از معجزات حضرت عیسی) و اینکه مسیح(ع) فرزند مریم(س) است نه فرزند خداوند، مورد تحقیق قرار گرفته است.

گفتنی است که تولد حضرت عیسی(ع) در انجیل و قرآن از موضوعات اختلافی است، زیرا بنابر اعتقاد مسیحیت، حضرت عیسی(ع) فرزند خداوند است و این در حالی است که قرآن به صراحت اندیشه کفرآمیز فرزندداری برای خداوند را نفی کرده و حضرت عیسی(ع) را از پیامبران اولوالعزم می‌داند.

کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند/.

captcha