استاد علامی برای صرفه‌جویی در بیت‎المال، اقامت در اتاق اداری را به هتل استقلال ترجیح داد
کد خبر: 3671851
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
استاد کسمایی:

استاد علامی برای صرفه‌جویی در بیت‎المال، اقامت در اتاق اداری را به هتل استقلال ترجیح داد

گروه فعالیت‎های قرآنی: استاد کسمایی از اساتید بین‎المللی قرآن با اشاره به تقوای مثال‌زدنی استاد علامی، بیان کرد: ایشان به‌خاطر تقوای مثال‌زدنی خویش از اقامت در هتل استقلال برای شرکت در یک نشست علمی و قرآنی سرباز زده و در یک اتاق اداری خوابیدند تا برای چند ساعت خواب و استراحت، هزینه هنگفتی به بیت‌المال تحمیل نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حیدرکسمایی شب گذشته 20 آذر در محفل قرآنی یادبود استاد علامی در حسینیه نجفی‎ها گفت: اکثر اساتید امروز قم افتخار شاگردی مرحوم استاد علامی را داشته‎اند و اگر همه ما به رفتار ایشان ملتزم شویم، قطعا موفق خواهیم بود.
وی افزود: اگر بخواهیم در حوزه علمی به زندگی ایشان نظری بیاندازیم می‎توانیم این توفیقات را از از کتب و آثار ایشان و سیره و مشی و منشی شاگردان ایشان دریابیم.
کسمایی اظهارکردر: مرحوم استاد علامی در جنبه علمی حدود 14 تا 15 کتاب در قالب تالیف و تحقیق و ترجمه به رشته تبع آراست؛ کتاب پژوهشی در علم تجوید ایشان امروزه بهترین کتاب تجوید در حوزه پژوهش است.
وی گفت: ترجمه‎های فاخری از این استاد قرآن تولید شده است که ترجمه کتاب دکتر انیس ایشان از بهترین کتاب‎هایی است که در کشور ترجمه شده است.
وی اظهارکرد: اوج زیبایی زندگی ایشان صرفا در جنبه تالیف و تدریس خلاصه نمی‎شود بلکه ایشان به سان همان روایت پرمفهوم اهل بیت(ع) مردم را به غیر از زبان به سمت خدا دعوت می‎کردند؛ یعنی روح انسانیت و تقوا و دیانت از رفتار ایشان جلوه‌گر بود.
استاد دانشگاه بیان کرد: تقوای ایشان مثال زدنی بود؛ درست است که بسیاری از مردم و اساتید شاید داعیه تقوا داشته باشند ولی واقعا حفظ تقوا کاری بسیار سخت و طاقت‎فرسا است زیرا در برخی از امور، حفظ تقوا از هر کاری سخت‎تر است.
وی گفت: به عنوان مثال برای یک نشست بین المللی مرتبط به رسم المصحف در تهران حضور داشتیم و شب قرار شد که در یکی از بهترین هتل‎های کشور اقامت داشته باشیم که ایشان بیان کرد که به این هتل نخواهد رفت.
وی افزود: وقتی دلیل را از ایشان جویا شدیم بیان کردند که از خدا می‌ترسم که چرا باید بخاطر یک شب خوابیدن این هزینه هنگفت را به بیت‎المال تحمیل کنم؛ به همین جهت ما به همراه هم در یک اتاق مرکز چاپ و نشر خوابیدیم و وقتی از برای نماز صبح از خواب بیدار شدیم بیان کرد که چرا باید بخاطر این چند ساعت خواب چنین هزینه‎ای به کشور تحمیل می‎‏کردیم؟
وی اظهارکرد: یکی از نکات خاص زندگی ایشان آن بود که حتی یک بار هم نشنیدم که ایشان پشت سر کسی غیبت کند؛ استاد قرآن باید اولین عمل کننده به قرآن است؛ پایبند بودن به اخلاص و تقوا بسیار مشکل و سخت است.
کسمایی اظهارکرد: ایشان با اینکه استاد همه ما بودند در یکی از مسابقات قرآن، عنوان کرد که داوری نمی‎کنم، بلکه نمرات متسابقین را جمع می‎زنم؛ ایشان همیشه سعی می کردند که با نفس خود مقابله کنند
وی گفت: ایشان در یک مسابقات کشوری در قم شرکت کردند و به خاطر نظم عجیبی که در زندگی و کار داشتند و بیان می کردند که باید با نظم و سرعت کارها را انجام داد چون مشخص نیست چه زمانی مرگ ما فرا می‏ رسد راس ساعت در مسابقه شرکت کردند ولی داوران دیگر حسب اطلاع از افتتاحیه دیرتر در مکان مسابقه حاضر شدند و با برخورد نامناسب مسئول مسابقات مجبور به ترک مسابقه شدند.
وی تصریح کرد: نکته مهم اینجاست که به رغم توهینی که از نظر کاری به ایشان شده بود ایشان حتی یک بار نیز در هیچ محفلی نسبت به این مساله سخن نگفت و گلایه‎ای نکرد که واقعا این حد از تقوا برای هر انسانی سخت و دشوار است.

captcha