برگزاری همایش «مشاهیر قرآنی» یزد در چهار محور
کد خبر: 3671863
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

برگزاری همایش «مشاهیر قرآنی» یزد در چهار محور

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی همایش منطقه‌ای مشاهیر قرآنی یزد از برگزاری همایش منطقه‌ای «مشاهیر قرآنی استان یزد» با هدف معرفی اساتید و بزرگان قرآنی یزد در چهار محور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مجتبی محمدی مزرعه شاهی، دبیر اجرایی همایش منطقه‌ای مشاهیر قرآنی استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد با هدف معرفی اساتید و بزرگان قرآنی یزد در چهار محور برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آشنایی با شرح حال مشاهیر قرآنی یزد، آشنایی با نقطه نظرات تفسیری مشاهیر قرآنی یزد، نقد و بررسی دیدگاه های مشاهیر قرآنی یزد، نگاهی به تجلی قرآن در آثار شاعران و ادیبان یزد از محورهای این همایش است.
محمدی مزرعه شاهی با اشاره به اینکه منظور از مشاهیر قرآنی چهار گروه مفسران، شاعران، حافظان و قاریان است گفت: محمدعلی حیدری دبیر علمی همایش، مجتبی مزرعه شاهی دبیر اجرایی همایش، محمدمهدی خواجه پور دبیر همایش و سیدمصطفی موسوی رییس همایش هستند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه مقالات این همایش به صورت نرم افزار در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت گفت: در صورت همکاری ارگان ها بعد از ویرایش مقالات، به صورت کتاب چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
هاجر جهاندیده، مسئول دبیرخانه همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: ایجاد وبلاگ همایش و کانل تلگرامی اطلاع رسانی همایش، هماهنگی با دو تشکل انجمن های اسلامی و بسیج دانشجویی دانشکده و... از اقدامات انجام شده در این راستا است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد مقالات نیز گفت: 100 مقاله به دببیرخانه همایش ارسال شده که دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد بیشترین تعداد مقاله را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.
جهاندیده از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا پایان این هفته خبر داد.
وی همچنین از تشکیل واحد پژوهش در راستای خلاهای ناشی از پژوهش های قرآنی خبر داد و گفت: در صورت تشکیل این واحد، پژوهش های قرآنی در بین دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد تقویت و خلاهای ناشی در این زمینه پر خواهد شد.

یادآور می شود همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد به میزبانی دانشکده علوم قرآنی میبد روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار خواهد شد.

captcha