شهید احدی از پيشگامان پايه‌ريزى پايگاه‌هاى مقاومت زنجان بود
کد خبر: 3671888
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
دیدار مسئولان استان با خانواده شهید احدی؛

شهید احدی از پيشگامان پايه‌ريزى پايگاه‌هاى مقاومت زنجان بود

گروه اجتماعی: جمعی از مسئولان استان زنجان با خانواده شهید احدی دیدار کردند. این شهید از پيشگامان پايه‌ريزى پايگاه‌هاى مقاومت زنجان بود و در آن پايگاه‌ها به تدريس اصول عقايد و قرآن مى‌پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، فرامرز نیک‌سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان، علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادریس سالاری مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان و چند تن از دیگر مدیران و مسئولان در منزل شهید حمید احدی حضور یافته و با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار مسئولان با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا بیان کردند که وجود خانواده‌های شهدا بر آرامش و امنیت مردم می‌افزاید؛ چرا که خداوند از نیت نیکوی شهدا و خانواده‌های‌شان باخبر است، به همین دلیل برکات آن‌ها را شامل حال همگان می‌کند.
 
همچنین مسئولان بر فروتنی و بردباری شهید احدی اشاره کرده و افزودند: وی فرماندهی فهیم و با اخلاق بود و ویژگی‌های منحصر به فرد او باعث شد تا هیچ‌گاه نسبت به نیروهای خود غفلت نکند و برای رسیدن به پروردگار با تمام وجود خود دشمن را به زانو درآورد.
 
يكى از هم‌رزمانش مى‌گويد: او به قدرى شجاع بود كه هرگز از دشمن نهراسيد و نترسيد؛ روزى ما را به نزديك عراقی‌ها برد به نحوى كه حس مى‌كرديم هر لحظه ممكن است به اسارت عراقی‌ها درآييم.
 
حميد علاقه شديدى به امام حسين (ع) داشت، طورى كه هر سال در روز عاشورا به رسم زنجانی‌ها در جبهه هليم مى‌پخت و بين رزمندگان توزيع مى‌كرد.
 
حاج آقا اصغر مداح درباره اين عشق حميد مى‌گويد: وقتى كه نيمه شب مى‌شد و حميد كارهاى خود را به پايان مى‌رساند به من مى‌گفت: حاج آقا حوصله داريد، كمى قدم بزنيم. همراه او به خارج از سنگر و به جايى كه كسى نباشد، مى‌رفتيم از من مى‌خواست كه مرثيه امام حسين (ع) را بخوانم و من هم مى‌خواندم و او زارزار گريه مى‌كرد و ناله سر مى‌داد.
 
حميد احدى به همراه چند تن از دوستانش از جمله محمد رضايى از اولين كسانى بودند كه مراسم زيارت عاشورا را در زنجان به راه انداختند و جزو پيشگامان پايه‌ريزى پايگاه‌هاى مقاومت زنجان بود و در آن پايگاه‌ها به تدريس اصول عقايد و قرآن مى‌پرداخت.
 
به ياد امام حسين (ع) اين بيت از شعر را در پشت ماشين خود نوشته بود: از حسن روى يوسف دستى بريده بودند / از حسن دلبر ما سرها بريده باشد.
 
حميد عاشق امام خمينى (ره) بود و عشق به ولايت را انگيزه گرايش خود به سوى جهاد و مبارزه مى‌دانست. او فرمانده گردان بود بى‌آنكه لحظه‌اى از مقام خود سوء استفاده كند. به نيروهاى تداركات بارها گفته بود: «وقتى غذا و وسايل مى‌آوريد ابتدا به نيروها بدهيد و بعد به مركز فرماندهى بياوريد».
 
شهید حمید احدی در سال 1341 متولد و در 24 اسفندماه سال 1363 در شرق دجله به شهادت رسید.
captcha