اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان از استیصال آمریکا در منطقه دارد
کد خبر: 3671937
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
وزیر دفاع در گفت‌وگوي تلفني با وزیر دفاع ترکیه:

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان از استیصال آمریکا در منطقه دارد

گروه سیاسی: امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «نورالدین جانیکلی» وزير دفاع تركيه با ابراز خرسندي از روابط دو كشور در تعامل مشترک نسبت به ماهيت تحولات منطقه گفت: برخي قدرت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در چند سال گذشته در پي جدا‌سازي ايران و تركيه از يكديگر بودند كه به لطف الهي و در سایه اراده رهبران دو کشور نقشه شوم آن‌ها به شكست انجاميد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، امیر حاتمی با تبريک اضمحلال داعش به دولت و ملت تركيه اظهار کرد: نابودي داعش يكي از مصاديق همكاري‌هاي منطقه‌اي و نتيجه تعامل كشورهاي ايران، تركيه و روسيه بوده كه اين رويداد مهم برآشفتگي صهيونيست‌ها و دولت آمريكا را در پي داشته است.
امير سرتيپ حاتمي با اشاره به اقدام رئيس‌جمهور آمريكا مبني بر اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي افزود: اين اقدام به دنبال استيصال و شكست آمريكا در عراق و سوريه و ناكامي آنان در اعلام استقلال كردستان عراق و افتضاح آنها در استعفاي اجباري نخست وزير قانوني دولت لبنان صورت گرفته است.
وي در همين زمينه اضافه كرد: تصميم آمريكادر انتقال سفارت اين كشور به قدس شریف نيز يک سياست غير مسئولانه است و تقويت رويكرد اشغالگري رژيم صهيونيستي را در پي دارد و معتقديم اين اقدام ناشي از احساس شكاف و اختلاف ميان امت اسلامي و مصالحه برخي كشورهاي عربي با اسرائيل صورت گرفته است.
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران با اشاره به جنايات رخ داده در يمن گفت: كشتار بي‌رحمانه مردم يمن يک فاجعه تمام عيار انساني است و جامعه بين‌الملل و كشورهاي اسلامي بايستي باحساسيت بيشتري به دنبال خاتمه بمباران‌ها ومحاصره ملت مظلوم يمن باشند.
امير سرتيپ حاتمي با اشاره به توسعه همكاري‌هاي دفاعي ايران و تركيه یادآور شد: از گسترش همكاري‌هاي دو كشور در حوزه‌هاي نظامي، صنايع دفاعي و تبادل تجربيات آموزشي و پژوهشي به منظور ارتقا سطح توانمندي دفاعي امنيتي استقبال مي‌كنيم و آماده‌ايم مناسبات دو وزارتخانه را به سطح جديدي از           همكاري‌ها به ويژه در صنايع دفاعي ارتقاء دهيم.
وي با اشاره به اجلاس كشورهاي عضو سازمان همكاري‌هاي اسلامي اظهار اميدواري كرد: اين اجلاس از ابتكار دولت تركيه و به‌ويژه شخص رئيس‌جمهور آقاي اردوغان بوده و ما از برگزاري چنين اجلاسي حمايت و قدرداني مي كنيم .
درادامه اين گفت‌وگو «نورالدین جانیکلی» وزير دفاع تركيه با تأکید بر اشتراک‌های دو کشور گفت: تحولات اخیر منطقه لزوم همکاری ایران و ترکیه را برجسته کرده و هیچ قدرتی نمی‌تواند بر دوستی و برادری دو ملت تاثیر منفی بگذارد.
وی تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اشتباه و خطایی بزرگ قلمداد کرد و افزود: این تصمیم مورد پذیرش هیچ مسلمانی در جهان نیست.
وی در پایان گفت‌وگو به دعوت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای سفر به ایران پاسخ مثبت داد و همکاری‌های دفاعی بین دو کشور را مهم ارزیابی و بر ادامه تعاملات دو جانبه در چارچوب نشست آستانه تأکید کرد.

captcha