استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیون و معلمان در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3671986
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
رشیدیان خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیون و معلمان در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی

گروه شهرستان‌ها: استاندار خراسان رضوی در سبزوار با تأکید بر استفاده و خرید کالای ایرانی، گفت: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی امری تکلیفی بر همگان است و برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور باید از ظرفیت معلمان، مدیران، روحانیون و به‌ویژه ائمه جمعه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان سبزوار که 21 آذرماه در این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال قدرتمند توسعه و پیشرفت کشور برای حل معضلات اجتماعی هستند، گفت: هر چقدر به ظرفیت‌سازی برای حضور اندیشمندان در کشور توجه کنیم با هزینه کمتری می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
وی با اشاره به پیروزی رزمندگان مدافع حرم در سوریه بر علیه داعش و تکفیری‌ها، ادامه داد: شهدای مدافع حرم خدمت بزرگی نه تنها به مسلمانان بلکه به تمام بشریت کردند چرا که گروه‌های تکفیری تهدیدی خطرناک و وحشتناک برای تمام بشریت هستند.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور رمز و راز موفقیت و نقطه قوت ما بوده و هست و هیچ وقت نباید یادمان برود که مدیون شهدا هستیم.
نماینده دولت در خراسان رضوی با تاکید بر فرصت‌ها و زمینه‌های بسیار بالای سبزوار و داشتن زیرساخت‌هایی از جمله را‌ه‌آهن، فرودگاه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال و جنوب کشور در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: شهرستان سبزوار از گذشته مهد تربیت عالمان دینی بزرگی از جمله حاج ملاهادی سبزواری و شعرای بزرگی مانند حمید سبزواری است.
رشیدیان اضافه کرد: ظرفیت‌های سبزوار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فراتر از یک کار اداری و دولتی برای ایجاد اشتغال هفت هزار نفر در این شهرستان است و با روحیه جهادی همه مدیران و کارکنان کشور و ورود بخش خصوصی این امر مهم محقق خواهد شد.
وی با اظهار اینکه شرایط سخت بخش خصوصی این روزها مانند نگه داشتن آتش در کف دست است به نحوی که صدایشان درنیاید، تصریح کرد: قبلا در خراسان رضوی بر اساس آمار اعلامی مرکز آمار کشور بیکاری 14.2 درصد بوده و در حال حاضر به 10.1 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه نباید از آمار 300 هزار نفری بیکاران در استان خراسان رضوی غافل شویم، گفت: به همان میزان که به نقاط قوت تاکید داریم باید نقاط ضعف خودمان را ببینم و مشکلات را حل کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اظهار اینکه از تابستان سال گذشته تا تابستان سال جاری برای 184 هزار نفر شغل ایجاد شده است، ابراز کرد: استان خراسان رضوی با اختصاص دادن 23.1 درصد اشتغال کل کشور به خود، رتبه اول ایجاد اشتغال در کشور را دارد.
فرمانده اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نرخ تسهیلات بانکی از بالای 20 درصد به زیر این رقم رسیده است، بیان کرد: همکاری و همیاری ملی رمز موفقیت در کار است.
وی با ابراز اینکه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی امری تکلیفی بر همه ما است و تنها بر عهده دولت نیست، گفت: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور با کمک معلمان، روحانیون به ویژه ائمه جمعه و با کمک مدیران ادارات گسترش یابد.
رشیدیان با ابراز اینکه از ظرفیت بانوان باید در اقتصاد مقاومتی استفاده شود، تصریح کرد: مسئولان و مردم، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در کشور گسترش دهند و در کنار آن باید با قاچاق کالا مبارزه شود.

captcha