تبلیغات با نوآوری همراه باشد/ رخنه های دشمن در جامعه شناسایی شود
کد خبر: 3672021
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تبلیغات با نوآوری همراه باشد/ رخنه های دشمن در جامعه شناسایی شود

گروه سیاست و اقتصاد: آیت الله عبادی با اشاره به روش های مختلف تبلیغ بیان کرد: مسئله تبلیغات در قالب های مختلف خود طبعا باید نو آوری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز 21 آذر جاری در نشست مدیران کل امور مبلغین و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد: مسئله تبلیغ بسیار حائز اهمیت بوده به گونه ای که پیغمبران به همین منظور مبعوث شدند.

وی با بیان اینکه مقام نبوت، مقام آگاهی و دانایی و مقام رسالت نیز مقام تبلیغ است، افزود: تبلیغ در دو نوع ابزاری و عملی انجام می شود.

آیت الله عبادی رسانه های جمعی، فضای مجازی و زبان قلم را از نوع تبلیغ ابزاری دانست و گفت: بالاتر از تبلیغ ابزاری، تبلیغ عملی بوده که در روایات نیز به آن اشاره شده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در حال حاضر معامله ای که سر اسلام انجام دادیم، سر انقلاب نیز انجام می دهیم، افزود: قانون اساسی ما که نظام ما است به خوبی پیاده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دولت به معنای عام خود در ۳۰ سال گذشته نتوانسته قانون اساسی را پیاده و اعتماد مردم را جلب کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آسیب‌های اجتمای بی هدف بودن در زندگی است، افزود: سرگردانی مردم نیز از عمل ما حاصل شده است.

وی اظهار کرد: سرمایه های عظیمی از انقلاب به دست آمده که سختی های فراوانی داشته اما جلوی راه نیز وظایف سنگین تری داریم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مردم  به اصل انقلاب می نازند، افزود: اگر در نیمه راه رفتارهای خود را بازنگری کرده و آنچه که حق مردم است را به انصاف بدهیم، سرجایمان محکم هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دنیا در مقابل انقلاب دچار عقب نشینی می شود اما آسیب از داخل است.

وی بیان کرد: همه افرادی که تحت گروه و یا حزب های افراط، تفریط، پارتی بازی و رانت وجود دارند، اقلیت های سوء استفاده گر هستند.

وی با بیان اینکه این اقیلت ها کار کل کشور را مشکل کرده است، افزود: مردم نیز ان ها را قبول ندارند و حق و عدل می خواهند.

آیت الله عبادی با اشاره به روش های مختلف تبلیغ بیان کرد: مسئله تبلیغات در قالب های مختلف خود طبعا باید نو آوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات باید این مسئله را تبیین کند که  مردم بین نظام و دولت فرق بگذارند، افزود:  شیوه های تبلیغ جالب است اما باید برای هر مسئله طرحی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خواستار روشنگری مردم شد و افزود: همچنین باید در امر تبلیغ اولویت ها نیز مشخص شود.

وی با اشاره به نفوذ بیگانگان بیان کرد: عناصر خارجی به اسم دین و مذهب به شهروندان ما آسیب می زنند.

آیت الله عبادی با طرح این سوال که در حال حاضر چه طرحی داریم که جنگ مذهبی را برای مردم تبیین کند؟، گفت: دفاع در مقابل تهاجم دفاع است اما وقتی تحریکات مذهبی می آید، لامذهبی است.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای مختلف بین ادیان و مذاهب بیان کرد: اختلاف نظر در همه علوم وجود داشته اما در کدام علم در صورت اختلاف نظر جنگ می کنند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دین و مذهب باید از اخلاق بیشتری برخوردار باشد بنابراین چگونه می شود که در انواع اختلاف نظرهای علمی جنگ و دعوا نیست، اما در دین باشد؟

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید با طرحی فراگیر جامعه را نسبت به این امر روشن کنیم، افزود: باید برنامه ای به اتفاق همه صاحب نظران داشته باشیم چرا که یک سخنرانی تاثیری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در تبلیغ از طرح و فرمول  استفاده شود، افزود: همچنین باید رخنه های دشمن را بشناسیم.

وی ادامه داد: دشمن از خارج می آید، نفوذ می کند، تصمیم سازی و تصمیم گیری می کند، ما تنها تماشا می کنیم.

آیت الله عبادی بیان کرد:  دشمن در آن سوی دنیا برای مسائلی کوچک برنامه ریزی کرده و ان را در خانواده های ما نیز نفوذ می دهند این در حالی است که ما نمی توانیم این کار را در خانه و جامعه خود انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه واژه‌ها، کارآمدترین سلاح استکبار هستند، افزود: سلاحی که امروز می تواند شکست یا پیروزی را رقم بزند، واژه ها هستند.

وی  یادآورشد: باید کتاب فرهنگ و لغت به صورت تخصصی ساخته شده و تمام واژه‌هایی که از آن در دنیای سیاست استکبار و استعمار استفاده می شود، معنی شود.

 

captcha