ثبت نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» آغاز شد
کد خبر: 3672070
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

ثبت نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» آغاز شد

گروه فعالیت های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از روز هجدهم آذرماه در ۲۴ رشته ویژه خواهران و برادران در تمام رده های سنی خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حسین فرخنده  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: این آزمون در موضوعات حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(علیه السلام) و انس با قرآن کریم و در ٢٤ رشته حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(علیه السلام)، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می شود.

وی تقویت، وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد.

فرخنده همچنین افزود: ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت ، استاندارسازی و جهت دهی آموزش های قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی از دیگر اهدافی است که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دنبال می شود.

وی زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون از ١٨ آذر تا ٢٠ دی امسال اعلام کرد و افزود: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، دهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که نتیجه آن بلافاصله پس از ٢٤ ساعت اعلام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم ١٢ اسفند و آزمون شفاهی حفظ دانش آموزان و بزرگسالان ١٢ تا ١٧ اسفند برگزار خواهد شد.

فرخنده افزود: علاقمندان برای شرکت در این آزمون می توانند با مراجعه به آدرس www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، همچنین به افرادی که حدنصاب لازم را در این آزمون کسب کنند گواهی معتبر و جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.

وی یادآرو شد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با یادآوری اینکه شرکت در این آزمون برای عموم آزاد است و محدودیتی سنی ندارد، گفت: مکان برگزاری آزمون متعاقبا اعلام می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دستور العمل آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» اینجا کلیک نمایند.

captcha