شرایط شرکت در آزمون الکترونیکی رشته «درک معنا وتدبر در قرآن کریم»
کد خبر: 3672075
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

شرایط شرکت در آزمون الکترونیکی رشته «درک معنا وتدبر در قرآن کریم»

گروه فعالیت های قرآنی: شرایط شرکت در آزمون الکترونیکی رشته «درک معنا و تدبر در قرآن کریم» آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ رشته" «درک معنا و تدبر در قرآن کریم» شامل دو بخش: «دوره آموزشی» و «آزمون» می باشد که علاقمندان به شرکت در این رشته لازم است در هر دو بخش شرکت نمایند.

دوره آموزش الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم با بهره گیری از تدریس استاد مسعود وکیل، با محوریت فرازهای برگزیده از قرآن کریم، نکاتی درباره قرائت صحیح و زیبا بیان می نماید سپس تلاوت آیات را استماع نموده و پس از آن، مرحله آموزش درک معنا آغاز میشود.

در درک معنا، سه گام اساسی وجود دارد؛ معنای واژگان، معنای عبارات و به تبع آن معنای آیات قرآن کریم، که هر مرحله به صورت تمرین های تعاملی ارائه می‌گردد. در بخش بعدی دو کارگاه پیش بینی شده است ؛ کارگاه ترجمه که در آن نکته هایی در ارتباط با ترجمه آیات قرآن کریم ارائه می شود و کارگاه تدبّر در آیات که به بیان روش های ساده و عمومی تدبّر در آیات قرآن با ذکر مثال و تمرین می پردازد.

دوره آموزش الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم" شامل ١٦ درس می باشد که افراد پس از نهایی کردن ثبت نام خود در سامانه www.quranedu.ir به سامانه www.namquran.org مراجعه و با ثبت کد ملی و تلفن همراه خود وارد دوره آموزش الکترونیکی "درک معنا و تدبر در قرآن" می شوند و دوره آموزشی خود را آغاز می کنند.

"آزمون" این دوره به صورت الکترونیکی و صرفا برای افرادی که دوره الکترونیکی را گذرانده باشند در روز شنبه ١٢ اسفندماه بر روی سامانه www.namquran.org برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دهم اسفند ماه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

captcha