تأثیرگذاری اشعار؛ اصلی‌ترین ملاک‌ برای شعر برگزیده جهادی
کد خبر: 3672095
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
صرافان تشریح کرد:

تأثیرگذاری اشعار؛ اصلی‌ترین ملاک‌ برای شعر برگزیده جهادی

گروه جهاد و حماسه: دبیر ادبی کنگره بین‌المللی شعر جهادگران گفت: اصلی‌ترین معیار برای آثار، تأثیرگذاری بیشتر اشعار است که این امر را ملاک اصلی‌مان قرار داده‌ایم. هراندازه شعری مخاطبان را نسبت به این اتفاق مقدس حساس‌تر کند، آن شعر برگزیده خواهد بود.

قاسم صرافان، دبیر ادبی کنگره بین‌المللی شعر جهادگران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که سال‌ها جای کنگره جهادگران در حوزه شعر و ادب خالی بود، گفت: سال‌ها شاهد حرکت باشکوه، زیبا و خالصانه جهادی هستیم که نیازمند این بود تا کنگره شعری با این مضمون برگزار کنیم والبته این کنگره باید زودتر از این زمان برگزار می‌شد.
وی افزود: به دلیل گستردگی و استقبال شاعران از کنگره، زمان ارسال آثار تا 30 آذرماه تمدید شد. همچنین گروه‌های سنی مختلف در قالب‌های شعری همچون کلاسیک، محاوره، سپید و نیمایی می‌توانند در این کنگره شرکت کنند.
دبیر ادبی کنگره بین‌المللی شعر جهادگران تصریح کرد: داوری در دو بخش و از اوایل دی‌ماه انجام خواهد شد. داوری بخش داخلی کنگره با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و بخش بین‌الملل با همکاری جامعة‌المصطفی(ع) انجام خواهد شد و در نهایت 10 برگزیده کنگره را معرفی می‌کنیم.
وی بیان کرد: شاعران تا 30 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تلگرام @irjhd ارسال کنند. هر شاعر تا چهار اثر می‌تواند در این کنگره به رقابت بپردازد.
صرافان اظهار کرد: آثار را حتی‌الامکان تبدیل به قطعات موسیقی در قالب سرود، ترانه، نماهنگ‌ها کنیم تا انعکاس و ضریب نفوذ بیشتری داشته باشند و در میان خانواده‌ها تأثیرگذار باشند. در واقع هدف اصلی بیدار کردن حس تعهد آدم‌ها نسبت به مباحث جهادی و ایجاد انگیزه برای حضور در اردوهای جهادی در میان آنهاست.
وی بیان کرد: پیش از کنگره دو اثر را در قالب سرود با موضوع جهاد سرودم. معتقدم این کنگره حرکت، بارقه‌های الهام‌ برانگیز شاعرانه را در خود دارد. همه این‌ها برای شاعر الهام برانگیز است. امیدوارم شعرهای خوب و جوششی را در این کنگره شاهدش باشیم.
دبیر ادبی کنگره بین‌المللی شعر جهادگران تصریح کرد: هر اندازه شعرها جوششی‌تر و با حس و حال قوی‌تری تولید شوند، به همان نسبت اثرگذارترهستند و انسان‌های بسیاری را حساس‌تر، تشویق و ترغیب و حس تعهد را در ما بیدار‌می‌کنند و می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم و در اردوهای جهادی سهیم باشیم.
وی بیان کرد: اصلی‌ترین معیارمان برای آثار، تأثیرگذاری بیشتراشعار است که این امر را ملاک اصلی‌مان قرار داده‌ایم. هراندازه شعری مخاطبان را نسبت به این اتفاق مقدس حساس‌تر کند، آن شعر برگزیده خواهد بود.
صرفان اظهار کرد: کنگره برای نخستین بار در حال اجراست و پیش‌بینی مشخصی نداریم اما قطعا پس از برگزاری این حرکت، آسیب‌شناسی نسبت به آن خواهیم داشت.

captcha